Digitaal ondertekenen

Online én volledig gekwalificeerd 


volledig geïntegreerd

Volledig geïntegreerd


Het digitaal ondertekenen is volledig geïntegreerd in de software. Dit betekent dat documenten via het intranet of de portal elektronisch kunnen worden ondertekend.
Zonder administratieve handeling! 

Rechtsgeldig

Rechtsgeldig


AFAS maakt gebruik van een 'gekwalificeerde elektronische handtekening'. Hiermee voldoe je aan de meest zware bewijslast, zodat je altijd zeker bent van een rechtsgeldig én te bewijzen juist ondertekend document. 

Alle documenten

Voor alle documenten


Van arbeidscontract tot offerte en van adviesdocument tot ontbindings-overeenkomst. Zelfs externe documenten kunnen worden ingestuurd in het dossier en worden voorzien van een ondertekening. 

Meer weten over digitaal ondertekenen?

Jouw elektronische handtekening

Volledig geïntegreerd én rechtsgeldig


Digitaal Ondertekenen van AFAS (ook wel de AFAS Signing Service genoemd) is een onderdeel wat volledig geïntegreerd is in de software. AFAS maakt gebruik van een zogenoemde 'gekwalificeerde elektronische handtekening'. De betrouwbaarheid van het proces is net zoals bij de andere vormen het uitgangspunt.

Het verschil is dat bij een gekwalificeerde elektronische handtekening, dus de handtekening die AFAS gebruikt, een gekwalificeerd certificaat wordt gebruikt voor het identificeren van de ondertekenaar.

Dat klinkt als een hoop technische details maar het komt er op neer dat met de
AFAS Signing Service je dus een volledig geïntegreerde én rechtsgeldige
handtekening zet onder elk document.

De belangrijkste onderdelen

Tekenen in 1 minuut

Tekenen in 1 minuut

Doordat zowel medewerkers als bijvoorbeeld klanten en leveranciers niet in externe systemen hoeven in te loggen, is digitaal ondertekenen van documenten met één druk op de knop gebeurd. Het goed doorlezen van het document blijft natuurlijk tijd kosten.

Juridisch geldig

Juridisch geldig

Door gebruik te maken van de gekwalificeerde elektronische handtekening, ben je verzekerd van een juridisch rechtsgeldige handtekening. Doordat ook alle stappen die zijn doorgelopen inzichtelijk zijn, heb je altijd een volledige bewijslast. 

Volledig inzicht

Volledig inzicht

Doordat digitaal ondertekenen volledig is geïntegreerd in de software, zijn alle stappen inzichtelijk via de workflowhistorie. Zo kun je altijd zien wie welke stap wanneer in het proces heeft gezet. Uiteraard leveren we deze rapportage standaard mee.

kosten besparen

Kosten besparen

Doordat het volledige proces digitaal verloopt bespaar je direct kosten op zowel administratieve handelingen als bijvoorbeeld papier. Daarnaast is digitaal ondertekenen gratis beschikbaar op
AFAS Online. Zo bespaar je dus direct kosten én is het goed voor het milieu!

Mohamed Amri


De toekomst is nu!

"In een tijd waarin al zo veel processen digitaal verlopen, is de handtekening altijd achtergebleven. Nu ook deze is gedigitaliseerd geven we onze klanten nog meer tijd en ruimte om te focussen op de werkzaamheden die er echt toe doen."


- Mohamed Amri, manager productmanagement
AFAS Software

De ervaringen uit de praktijk lezen?

Voorbeelden van te ondertekenen documenten

  • Arbeidscontracten
  • Loonbelastingverklaringen
  • Beoordelingsformulieren
  • VOG's
  • Ontbindingsovereenkomsten
  • Offertes
  • Orders
  • Adviesdocumenten
  • Vaststellingsovereenkomsten
  • Verhuurcontracten

De praktijk in 3 stappen

Digitaal ondertekenen van een arbeidscontract



1. Opstellen
arbeidsovereenkomst


De originele arbeidsovereenkomst wordt opgesteld. De gegevens worden verzameld vanuit de software en eventuele uitzonde-ringen kunnen handmatig worden vastgelegd. Daarna wordt het document direct als PDF opgeslagen in het dossier.



2. Digitaal ondertekenen
door werkgever


De werkgever is ingelogd op het intranet en ziet een taak ondertekenen arbeidsovereenkomst' verschijnen. Dit doet hij of zij met een druk op de knop en accordeert via bijvoorbeeld SMS.



3. Digitaal ondertekenen
door medewerker


De medewerker is ingelogd op hetzelfde intranet of de sollicitatieportal en ziet de taak verschijnen. Ondertekenen doet hij of zij met een druk op de knop en accordeert via bijvoorbeeld SMS.
Het ondertekende document wordt nu voorzien van een extra blad waarin het complete proces (audittrail) is beschreven en opgeslagen in het dossier.


Meer weten over digitaal ondertekenen?

Maak vrijblijvend een afspraak!


Advies op maat nodig? Bel: 033-4341800