Crediteurenbeheer software

Maak een automatiseringsslag in je crediteurenbeheer! Crediteurenbeheer is een vast onderdeel van je financiële administratie in de ERP-software van AFAS.

 

 

 

Op naar tevreden en betalende crediteuren

Automatiseer de administratieve processen van je crediteurenbeheer en inkoop


Een goede inkooprelatie doet graag zaken met je wanneer ook jij je afspraken na komt. In de basis lijkt crediteurenbeheer dus overbodig, maar de werkelijkheid is helaas vaak anders. Jouw organisatie kent misschien wel honderden of duizenden verschillende crediteuren, contracten en prijsafspraken. Tijd om dit slimmer te regelen met crediteurenbeheer software.

Of je nu crediteuren wilt vastleggen (met onze handige KvK-koppeling), contracten wilt vastleggen met slimme workflows of gaat inkopen via een slimme OCI-koppeling, met slimme software regel je het. De crediteurenbeheer software van AFAS is namelijk een geïntegreerd onderdeel van de ERP-software. Inclusief inkoop en boekhouding

 

Weten wat onze software voor jouw organisatie kan betekenen?

 

Eén softwareoplossing voor jouw organisatie

Alle financiële administratie in één softwarepakket

 

Eén softwareoplossing voor jouw organisatie

Alle financiële administratie in één softwarepakket

 

Boekhouden en Projecten

De projectadministratie is naadloos in de software geïntegreerd. Je factureert gemaakte uren, gebruikte materialen en inkopen gemakkelijk door naar jouw klanten. De urenregistratie doe je makkelijk via de app.

Enkele voorbeelden:

  • Declaraties op een project
  • Factuurcycli en termijnfacturatie
  • Urenfacturatie direct vanuit het project
  • Facturen inzichtelijk via de portal voor de klant

Boekhouden en Salarisadministratie

Loonmutaties worden direct verwerkt in de boekhouding. Ook de salarisadministratie wordt automatisch gemuteerd in de financiële administratie én als betaalbestand klaargezet.

Enkele voorbeelden:

  • Loon(mutaties) automatisch geboekt
  • Inzicht door integratie financieel en payroll
  • Automatisch betalen met de bankkoppeling
  • Declaraties op meerdere plekken verwerkt

Boekhouden en Abonnementen

Het factureren van abonnementen doe je met slechts één druk op de knop. Vanzelfsprekend worden de journaalposten in je boekhouding verwerkt op het moment dat jij deze actie uitvoert.

Enkele voorbeelden:

  • Omzet wordt direct in de juiste periode geboekt
  • Automatische betaalherinneringen en aanmaningen 
  • Incassobestanden worden direct aangemaakt
  • Omzet transitorisch te boeken

Boekhouden en Ordermanagement

De juiste boekhoudsoftware is essentieel voor het beheer van je in- en verkopen. Zo houd je grip op voorraadbeheer, inkoop- en verkoopkosten. Hierdoor blijven jouw marges maximaal.

Enkele voorbeelden:

  • Inzicht in prijzen, kortingen, marges en voorraad
  • Goederenontvangsten confronteren
  • Van inkoop tot verkoop en van offerte tot factuur
  • Communiceer met je klanten via een eigen portaal

Uitgelichte functies voor crediteurenbeheer

Crediteurenbeheer word je zo makkelijk mogelijk gemaakt met AFAS Software. Met als doel: meer tijd voor écht nuttig werk, en niet de administratie.

Uitgelichte functies

  • Inkooprelaties aanmaken met een vooraf opgesteld profiel
  • Inkooprelaties beoordelen via de workflow
  • KvK-koppeling
  • Betaalvoorwaarden vastleggen
  • Automatisch betalen
  • Nieuwe bankrekening beoordelen via de workflow
  • OCI-koppelingen
  • Leveranciersportaal maken in OutSite
  • Bestel- en leverkalender
  • G-rekening (wet ketenaansprakelijkheid)
  • Dashboards voor realtime inzicht

> AFAS in de praktijk zien? Maak een afspraak!

Online factureren wordt een logisch gevolg van je bedrijfsprocessen


Doordat zowel de financiële-, salaris-, project- en logistieke administratie in één ERP-oplossing worden vastgelegd, is jouw financiële situatie altijd actueel. De journaalposten worden automatisch gegenereerd vanuit een salaris uitbetaling, de grootboekrekeningen zijn al voor je ingericht, declarabele uren leiden tot een verkoopfactuur en ingekochte materialen zorgen voor mutaties in het inkoopboek.

Jouw crediteurenbeheer en financiële administratie wordt dus geautomatiseerd door alle bedrijfsactiviteiten die je vastlegt in hetzelfde systeem. De btw-aangifte wordt daardoor een fluitje van een cent. Bijkomend voordeel is dat je altijd inzicht hebt in de oorsprong van die boeking en dus bijvoorbeeld altijd de bijbehorende factuur terug kunt vinden. 

Maak je crediteurebeheer software onderdeel van geïntegreerde ERP-software

 
 

Ondernemer met maximaal 5 medewerkers?

Bestaat jouw onderneming uit maximaal 5 medewerkers? Speciaal voor jou hebben we AFAS SB ontwikkeld. AFAS SB is hét online boekhoudprogramma voor ondernemers. Offertes maken, factureren en je btw-aangifte doe je gewoon online.

Meer informatie over AFAS SB

Scan & Herken

Standaard onderdeel van onze boekhoudsoftware


Boek jouw inkomende pdf-facturen nog eenvoudiger in de financiële administratie en borg het gehele crediteurenproces op één plek.

  • Bespaar tijd met het automatisch inscannen van binnenkomende facturen
  • Kosteloos beschikbaar voor alle AFAS-klanten

Onze boekhoudsoftware In de praktijk zien? Maak een afspraak!

De Finance Auditor

Jouw persoonlijke boekhoudassistent


De Finance Auditor automatiseert tijdrovende handmatige handelingen en is een belangrijk onderdeel van ons boekhoudprogramma. We hebben de Finance Auditor samen met klanten en accountants ontwikkeld.

De Finance Auditor is je persoonlijke boekhoudassistent en controleert jouw financiële processen door meer dan 100 audits uit te voeren. Met één druk op de knop start je de audits en los je fouten in je boekhouding eenvoudig op.

Ontdek de mogelijkheden van AFAS

Inzicht in je boekhouding via dashboards

Met de BI-dashboards toon je alle belangrijke data uit de software van AFAS op een overzichtelijke manier. Je maakt van ruwe data begrijpelijke informatie. Door deze informatie inzichtelijk te maken, kun je beter sturen op het resultaat. Bovendien kun je inzoomen op de gegevens en filteren op de informatie die je wil zien. Business Intelligence is een standaardonderdeel van de crediteurenbeheer software en direct klaar voor gebruik. Geen meerkosten dus!

Een greep uit de standaard beschikbare dashboards

  • Contractbeheer
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Exploitatie (+ verbijzonderd)
  • Forecast
  • Projectadministratie
  • Vaste activa
  • Verkoopomzet

Nauwelijks fouten meer, en tijd over voor dingen die er écht toe doen. Dat zijn voor het Spoorwegmuseum de belangrijkste resultaten van de overstap. Witjes: "Niemand wil het nu nog anders."

Nicole Witjes - Hoofd Financiën bij PZ & ICT

 

De voordelen van het de software op een rij

  • Meerdere administraties
  • Bankkoppeling
  • Budgetteren
  • Inkoop
  • Vaste activa
  • Kasboek
  • Eenvoudig een factuur maken
  • Alles voor de btw-aangifte
  • Starten met de template
  • Aanmaningen
  • Elektronisch facturen met UBL
  • Urenregistratie
  • Voorraadbeheer
  • CRM
  • Controles op het financiële proces
  • Geïntegreerde ERP-oplossing
  • Inzicht met interactieve dashboards
  • Automatische dossiervorming

Meer weten over crediteurenbeheer met AFAS?

We komen graag met je in contact!

 

 

Advies op maat nodig? Bel: 033 - 43 43 883.