Laat zoveel mogelijk financiële processen door onze software uitvoeren, zodat je tijd overhoudt voor echt belangrijke zaken.
Meer dan 14.000 Nederlandse organisaties vertrouwen al op AFAS Software
De meest voorkomende financiële processen staan dan ook standaard voor je klaar in onze financiële software. En door slimme automatisering toe te passen, beperk je de dagelijkse handelingen en creëer je direct inzicht in je boekhouding.
Ontdek alle functionaliteit van onze financiële software in de brochure
En lees hoe AFAS jouw boekhouding verder gaat automatiseren
Kijk dan eens naar AFAS SB. Hét slimme boekhoudprogramma voor ondernemers.
De projectadministratie vloeit naadloos over in het boekhoudprogramma. Je factureert de gemaakte uren, gebruikte materialen en zelfs inkopen gemakkelijk door naar jouw klanten. Alles vanuit één tool, inclusief app.
Loonmutaties komen direct terug in de boekhouding. Ook de salarisbetaling wordt automatisch verwerkt in de financiële administratie én als betaalbestand klaargezet.
Het factureren van lopende abonnementen doe je met één druk op de knop. Vanzelfsprekend worden de journaalposten in je financiële administratie geboekt op het moment dat jij deze actie uitvoert.
De juiste financiële software is essentieel voor het beheer van je in- en verkopen. Zo houd je grip logistieke processen zoals voorraadbeheer, inkoop- en verkoopkosten.
Boek jouw inkomende pdf-facturen nog eenvoudiger in de financiële administratie en borg het gehele crediteurenproces op één plek.
Onze boekhoudsoftware In de praktijk zien? Maak een afspraak!
De Finance Auditor automatiseert tijdrovende handmatige controles en is een belangrijk onderdeel van onze financiële software. We hebben de Finance Auditor dan ook samen met onze klanten en accountants ontwikkeld.
Waar je voorheen zelf verantwoordelijk was voor de uitvoer van controles, neemt de Finance Auditor deze taak van je over. Inmiddels controleert de software jouw boekhouding met ruim 100 audits. Met één druk op de knop start je op elk gewenst moment de audits en verhelp je eenvoudig eventuele signaleringen.
Ontdek de mogelijkheden van AFAS
Nauwelijks fouten meer, en tijd over voor dingen die er écht toe doen. Dat zijn voor het Spoorwegmuseum de belangrijkste resultaten van de overstap. Witjes: "Niemand wil het nu nog anders."
Nicole Witjes - Hoofd Financiën bij PZ & ICT
Met de BI-dashboards toon je alle belangrijke data uit de financiële software van AFAS op een overzichtelijke manier. Je maakt van ruwe data begrijpelijke informatie. Door deze informatie inzichtelijk te maken, stuur je beter op het resultaat. Bovendien kun je inzoomen op de gegevens en filteren op de informatie die je wil zien. Business Intelligence is een standaardonderdeel van onze software en direct klaar voor gebruik. Geen meerkosten dus!
E-factureren is de nieuwe realiteit. Een E-factuur wordt automatisch gegenereerd en verwerkt, ook door andere softwareleveranciers. Dit voorkomt fouten bij de verwerking. Bovenal: het scheelt je tijd. Je gaat van invoeren naar controleren.
Elektronisch factureren biedt aanzienlijke voordelen: volledige processen, van bestelling tot betaling, verlopen automatisch en digitaal. AFAS is al vanaf 2008 volledig UBL ready.
Je bent snel aan de slag met onze financiële software: veelvoorkomende bedrijfsprocessen staan al klaar voor gebruik. Financiële processen van verschillende organisaties vertonen namelijk veel overeenkomsten.
Doordat je start met een template zijn de opstartkosten lager en kan je sneller aan de slag. Daarnaast profiteer je van de best practices van al onze klanten.
“Vroeger kostte het opstellen van de financiële maandrapportages een dag werk en nu is het in vijf minuten geregeld zonder dat er fouten in kunnen sluipen.”
Brian Italiaander, CEO Mengelers
"We beschikken nu over een geautomatiseerd en integraal beeld van onze bedrijfsvoering. Dat scheelt ons sowieso accountancy. Voor het eerst hebben wij nu met één druk op de knop alle gegevens voor de jaarrekening naar onze accountant gestuurd. Die zou nu in principe heel snel de jaarrekening op moeten kunnen stellen."
Jill Hofbauer, verantwoordelijke HR en Finance bij KOW
Of bel ons direct op: 033 - 43 43 883