Document management software 

 Eén digitaal dossier voor de hele organisatie 
 Automatische dossiervorming van CRM tot Projecten 





Centraal en digitaal documentbeheer


Met document management in AFAS beheer je alle communicatie en informatiestromen binnen je organisatie. Je hanteert één systeem met één database voor al je gegevens en documenten. Zo kijkt iedere afdeling naar dezelfde actuele informatie en bepaal je zelf wie toegang heeft tot deze informatie.

Weten wat onze software voor jouw organisatie kan betekenen?


Eén softwareoplossing voor jouw organisatie

Met automatische dossieropbouw van CRM tot Projecten



Dossier en CRM


Alle relevante documenten, automatisch gegenereerd of handmatig toegevoegd, zijn beschikbaar per (klant)relatie. Omdat je werkt vanuit één database heb je inzicht in alle soorten documenten die van toepassing zijn.

Enkele voorbeelden:

  • Notities
  • Aanvragen via de website
  • Binnengekomen of uitgaande post
  • Contactmomenten met medewerkers


Dossier en Financieel


Van de eerste offerte tot de uiteindelijke factuur. Alle onderdelen van het financiële proces worden vastgelegd. Zelfs facturen van aangeschafte bedrijfseigendommen of gedigitaliseerde contracten zijn overal beschikbaar.

Enkele voorbeelden:

  • Offertes
  • Facturen
  • Aanmaningen
  • Contractbeheer



Dossier en HRM


Van de sollicitatie tot uit dienst: in de tussentijd hebben jullie samen veel meegemaakt. Veel hiervan wordt in het digitale dossier vastgelegd. Uiteraard alleen voor jou en diegenen die daar toegang toe mogen hebben.

Enkele voorbeelden:

  • Loonstroken
  • Arbeidscontracten
  • Voortgangsgesprekken
  • Verklaringen Omtrent Gedrag (VOG)


Dossier en Projecten


Van de voorcalculatie tot de nacalculatie: ten alle tijden heb je inzicht over het verloop van je project. Alle communicatie leg je vast in het systeem. Ook declaraties van medewerkers en inkopen voor het project zijn beschikbaar.

Enkele voorbeelden:

  • Declaraites
  • Projectvoortgang
  • Urenverantwoording
  • Projectcommunicatie


Nieuws via jouw intranet


InSite is het intranet van jouw organisatie waarmee je makkelijk informatie deelt. Via InSite heb je tevens toegang tot bijvoorbeeld je CRM, zodat je altijd makkelijk toegang hebt tot alle benodigde documenten en informatie. InSite kan je daarnaast zelf inrichten naar jouw huisstijl.

Lees meer over InSite en document management

Insite als intranet

Ontdek de mogelijkheden van AFAS


"We wilden af van de excel-lijstjes en de papierstroom"

Cornelissen Transport



Grip op documentstromen

Misschien herken je dit wel. Archiefkasten vol dossiers en documenten en niemand weet eigenlijk waar de stukken
zich precies bevinden of zijn opgeslagen. Met document management van AFAS krijg je opnieuw grip op documentstromen.

Zowel medewerkers als externen kunnen documenten opmaken en insturen. Via workflows worden deze documenten vervolgens digitaal verstuurd binnen of buiten de organisatie. Hierdoor is altijd inzichtelijk waar het document zich op dat moment bevindt en welke stappen het document al heeft doorlopen. Via de digitale ondertekening is het zelfs mogelijk de documenten via een rechtsgeldige digitale handtekening te voorzien, ook van externe belanghebbenden.


Inzicht via dashboards

Bekijk de status van je processen

Dashboard Documentmanagement software

Via het standaard dashboard Dossier heb je altijd inzicht in de status van je processen en de hoeveelheid documenten.

Meer weten over document management van AFAS?

Maak vrijblijvend een afspraak



Advies op maat nodig? Bel: 033-4343883