Bouwsoftware voor bouwbedrijven 

 Grip op al je bouwprojecten! 


Alles in één bouwsoftware

Alles in één pakket

In de bouw is een foutloos proces van projectadministratie van cruciaal belang. Onze ERP software is uitgebreid met geïntegreerde functionaliteit voor de bouw. Doel: meer grip op het proces van calculatie tot realisatie.

Online bouw software

Geïntegreerd werken

Door de functionaliteit in onze software kunnen we onze klanten nu een pakket bieden om daadwerkelijk geïntegreerd te werken op het gebied van projectbewaking, orderverwerking en financiële administratie. 

Grip en inzicht

Grip & inzicht

Dankzij de werkbegrotingscockpit weet je precies hoe je projecten er voor staan. Dit is het centrale controlecentrum waar zowel alle calculaties, offertes, orders en contracten, als ook realisatie en facturatie bij elkaar komen.

Meer weten over onze software voor de bouw?


Calculatie en bouwsoftware

Inlezen calculatie


In onze software is de mogelijkheid om calculaties in het Calculatie Uitwisselings Formaat (CUF) in te lezen. Hiermee kunnen calculaties uit bijvoorbeeld IBIS-TRAD en 2Jours worden ingelezen in onze software. 

Op die manier kun je altijd de oorspronkelijke calculatiegegevens bekijken, regels splitsen en verplaatsen en vervolgens de voortgang van bouwprojecten scherp in de gaten houden door te monitoren op bewakingscode of hoofdstuk.

Kopersbegeleiding

Minder fouten, meer klantvriendelijkheid


Wij bieden je de mogelijkheid om gebruik te maken van je eigen kopersbegeleiding portaal. Hiermee heb je rechtstreeks contact met je klant en kan je bijvoorbeeld foto's sturen van de voortgang van de bouw.

Daarnaast bouw je direct een digitaal dossier op. Er is altijd duidelijk wat er is gevraagd, en wat de aannemer heeft geleverd. Dit zorgt voor een goede borging, extra kwaliteit en meer efficiëntie in het proces met je klant.

De software van bouw7 voor bouwbedrijven

Het kantoor met de bouwplaats verbinden

Krachtige bedrijfssoftware in combinatie met een gebruiksvriendelijke app


De bouwplaats verbinden met de administratieve werkzaamheden op het hoofdkantoor is voor veel bouwbedrijven een uitdaging. Met onze krachtige ERP software in combinatie met de gebruiksvriendelijke applicatie van Bouw7 hoeft dit geen uitdaging meer te zijn.

Bouw7 is een mobiel, alles-in-een platform  dat ontwikkeld is om projectmanagement in de bouwsector te stroomlijnen. Planning, standopname, meerwerk, materiaalverwerking en urenregistratie zijn direct op de bouwplaats te verwerken op een telefoon of tablet.

De applicatie wordt gevoed met informatie uit het ERP systeem. Hierin leg je administratieve zaken vast zoals de personeelsadministratie en salarisverwerking, de financiële boekhouding en alles rondom de klant (CRM). Maar je leest ook je calculaties in, maakt rechtstreeks werkbegrotingen, je beschikt over continu inzicht in de actuele projectadministratie en je hebt een kopersportaal om het contact met je klant nog makkelijker en sneller te laten verlopen. Daarnaast wordt de bouw cao continu onderhouden en NL wet- en regelgeving doorgevoerd. Zo beschik je over één geïntegreerde totaaloplossing voor de bouw.

Lees hier alles over de geïntegreerde oplossing van AFAS.

Een greep uit ons klantenbestand

20% van de bedrijven uit de Cobouw Top 50 is al klant van AFAS

De grootste pluspunten op een rijtje

Calculaties inlezen

Calculatie inlezen 

De bouwcalculatie zelf gebeurt niet in ons pakket. Op het moment dat de calculatie klaar is, kan je deze als .cuf-bestand in de software inlezen. 

Vanuit de werkbegroting inkopen

Inkopen vanuit de werkbegroting

Met de juiste inzichten vanuit de werkbegroting, is het mogelijk om scherp op de inkoop te letten. Zo hou je meer grip op de kosten van de inkoop per bouwproject.

werkbegroting bouw aanmaken

Werkbegroting software

Na gunning maak je een werkbegroting. Je kan daarin eenvoudig de kostenplanning terugzien voor materiaal, arbeid, materieel en onderaanneming. 

Werkbegroting realiseren

Realisatie

Inzicht en grip op de realisatie en voortgang van bouwprojecten zijn van groot belang. Met actueel inzicht dankzij de werkbegrotingscockpit kan je tijdig bijsturen en kom je niet achteraf voor verrassingen te staan

De voordelen voor jouw organisatie bekijken en klantverhalen lezen?

Ron Prudon - HSB Bouw



"Onderlinge communicatie"


"We kunnen niet alleen veel sneller, maar ook veel effectiever werken. Foutmarges door communicatieruis worden namelijk tot een minimum beperkt!

Lees het interview met Ron Prudon

- Ron Prudon
HSB Bouw



"Meer grip op projectvoortgang"

Leveranciersportal

Maximaal inzicht in prijzen

Een andere aantrekkelijke innovatie is de mogelijkheid om via je eigen portal offertes aan te vragen bij leveranciers. Omdat leveranciers hun aanbod via de portal aanleveren, beschik je altijd over een actueel beeld van de beste inkoopopties voor bijvoorbeeld beton, glaswerk, hout of timmerlieden. Zo krijgt je organisatie maximaal inzicht in prijzen en leveringsvoorwaarden en kunnen offertes eenvoudig gespiegeld worden.

De bouwsoftware bestaat uit de volgende onderdelen

  • Kopers begeleidingsportal
  • Leveranciersportal
  • Medewerkersportal
  • Content managementsysteem 
  • Projectadministratie 
  • Werkbegroting
  • Financiële administratie
  • Personeelsadministratie & Salarisverwerking
  • Inclusief onderhoud bouw cao
  • Document- & Workflowmanagement
  • Rapportages & Dashboards (Qlik)
  • Integratie met calculatiepakketten voor .CUF bestanden
  • Integratie met bouw7 voor op de bouwplaats
  • Integratie met Centix voor op de materieelplaats

Meer weten over de voordelen van AFAS voor jouw organisatie?


HSB Bouw

"Ons doel is bouwen, en automatisering helpt ons daarbij!"

Meer weten over AFAS Software voor de bouw?

Maak een afspraak


Advies op maat nodig? Bel: 033-4341800