Zo werkt support

bij AFAS

Elke dag maken wij onze klanten 1% beter door met ze mee te denken en ze te geven wat ze nodig hebben in plaats van waar ze om vragen.



Support voor en door klanten


Support is de kweekvijver voor nieuw talent binnen AFAS. Al onze nieuwe collega's beginnen op deze afdeling met de drie belangrijkste facetten kennis te maken: onze klanten, de AFAS visie en uiteraard ons product: Profit! Door de vele contactmomenten die er per jaar op support plaatsvinden, hebben wij de luxe om bij veel klanten een kijkje in de keuken te krijgen. Hierdoor geven wij, middels procesmatig denken, onze klanten goed advies in het gebruik van Profit én leren onze medewerkers ook van allerlei verschillende organisaties.

Support bestaat uit meer dan 60 collega's

En wordt begeleidt door deze mensen

Bertine van Roozelaar
Support Manager

Marinde Hiemstra
Support Manager

Melanie Blom
Support Manager

Myrthe Marquering
Support Manager

Peter Compaijen
Support Manager


De AFAS Support Disney Tour


Om je een goed beeld te geven van onze dagelijkse werkzaamheden op support, hebben wij de AFAS Support Disney Tour in kaart gebracht. Van het vastleggen van ruim 140.000 vraagstukken per jaar tot aan cockpits die inzicht geven en ervoor zorgen dat wij onze data goed kunnen analyseren. 

Support

Op onze support afdeling zijn momenteel ruim 60 medewerkers de gehele dag bezig met vraagstukken van onze klanten. De support afdeling is vijf dagen per week open van 08.30 uur tot 17.00 uur. Per jaar lossen we ongeveer 140.000 vraagstukken op en worden al deze vraagstukken vastgelegd in onze eigen software: Profit!

Vastleggen bij de bron

Profit is een software pakket waarmee je al je administratieve processen in je organisatie kunt optimaliseren en automatiseren. Dit houdt ook in dat je je processen rondom een klantenservice afdeling kunt vastleggen. Op onze support afdeling werken wij enkel en alleen met ons eigen product als het gaat om het vastleggen van al onze klantcontacten en het opbouwen van het dossier. Middels één workflow en een klein beetje liefde van onze medewerkers is het voor ons mogelijk om al onze klanten te voorzien van dat wat ze nodig hebben. 

AFAS Academy
Alle nieuwe collega's starten eerst op de AFAS Academy, deze academy maakt onderdeel uit van onze supportafdeling. Op deze manier leren de nieuwe medewerkers bij AFAS onze klanten, onze visie en ons product het beste kennen. Bij AFAS solliciteren ruim 500 sollicitanten per jaar, al deze contactmomenten zijn geautomatiseerd middels Sollicitant Self Service. Ook zo benieuwd hoe wij dat doen? 

Customer Care

In het bezit zijn van veel data kan erg waardevol zijn. Het is nog waardevoller als je deze data kunt omtoveren tot dashboards en cockpits zodat je uiteindelijk ook data hebt waarop je kunt gaan sturen. Het motto van onze customer care afdeling is dan ook niet voor niets: wij bellen jou voordat je ons belt. Door onze data goed inzichtelijk te krijgen, kunnen wij contact opnemen met klanten over een probleem of wijziging in de software, voordat ze het zelf doorhebben.

Succesbeheer

Naast dat we op onze supportafdeling onze klanten voorzien van de juiste antwoorden, leidden we kleine groepen klanten ook zelf op middels het succesbeheer traineeship! Tijdens dit traineeship zijn onze klanten voor acht weken lang onze collega's en helpen wij de klanten bij verschillende casussen die op de werkvloer spelen. Het mooie van dit traineeship is dat opnieuw alles geautomatiseerd is in ons eigen product. Interesse? Kom dan snel langs bij een inspiratiesessie en wij geven je met liefde een kijkje in onze support keuken!



Supportinspiratiesessies


Regelmatig geven wij vanuit AFAS een inspiratiesessie over de supportafdeling bij AFAS. Niet alleen in de hoop om jou een stuk inspiratie mee te geven, maar ook om AFAS beheerders samen te brengen. Daarnaast vinden we het simpelweg ook gewoon erg leuk!

In ongeveer 2 uur vertellen we je middels een interactieve sessie alles over de verschillende de inrichting en werkwijze van onze supportafdeling.

Meer weten?


Inspiratiesessie

Wil jij ook onderdeel worden van onze familie?