Ordermanagement in AFAS: van bestelling tot levering geregeld

Automatiseer je orderproces van offerte tot factuur – sneller, foutloos en overzichtelijk.

  • Minder handmatig werk in je orderproces
  • Altijd inzicht in orders, voorraad en status
  • Alles geregeld in één systeem: verkoop, levering en facturatie

 

 

  Ruim 1.400 handelsbedrijven werken al met de software van AFAS

Laat automatisering voor je werken

Minder administratie. Meer snelheid. Meer marge.

 

Met ordermanagement in AFAS krijg je grip op je handels- en productieprocessen. Van bestelling tot levering en van stuklijst tot factuur: alles loopt automatisch via één systeem.

Je ziet direct:

  • Wat je voorraadpositie is
  • Wat er besteld is en wat al geleverd is
  • Welke marge je maakt

Door het orderproces te automatiseren werk je sneller en maak je minder fouten. Dat bespaart tijd én kosten – en levert uiteindelijk meer op.

Alle onderdelen werken samen in één ERP-systeem: voorraad, inkoop, verkoop, orderbeheer, boekhouding, CRM en HRM. Zo heb je altijd één centrale plek met actuele informatie.

Minder handwerk, meer overzicht? Ontdek ordermanagement in AFAS

 

 En lees hoe je met één ERP-systeem je bedrijfsprocessen automatiseert

Efficiënt inkopen én verkopen


Een goede marge begint bij slim inkopen. Met de ordermanagementsoftware van AFAS krijg je inzicht in inkoopprijzen, kortingen, marges én de actuele voorraad. Je ziet direct welke producten beschikbaar zijn, wat ze kosten en wat ze opleveren. Zo stuur je op winst én leverbetrouwbaarheid.

Lees er meer over in onze brochure

Grip op je voorraad en inkoopproces


Zodra goederen binnenkomen, worden ze automatisch gekoppeld aan de bijbehorende inkoopfactuur én zichtbaar in je voorraad. Zo voorkom je fouten en hou je controle. Dankzij de koppeling met je financiële administratie heb je altijd inzicht in het volledige inkoopproces.

Lees er meer over in onze brochure

1402 handelsbedrijven werken al met de software van AFAS

Waaronder deze 6 bedrijven. En daar zijn we trots op!

Perfecte logistiek maakt van Technotape marktleider in minder dan 10 jaar tijd

Hoe? Bekijk de video

 

Alles onder controle – van budget tot betaling


Je wilt leveren wat je klanten vragen én tegelijkertijd grip houden op je processen. Met ordermanagement in AFAS beheer je het hele proces – van eerste budget tot uiteindelijke betaling – in één systeem.

Dankzij de interactieve dashboards zie je op elk moment hoe je organisatie ervoor staat. Je kunt meteen bijsturen op kosten, levertijd of marge. Zo werk je niet achteraf op basis van rapportages, maar stuur je bij terwijl het gebeurt.

Lees er meer over in de brochure

Ontdek de mogelijkheden van AFAS

AI-assistent Jonas helpt je met slimme taken

Geen grote beloftes, wel slimmer werken!


Bij AFAS geloven we dat AI, in combinatie met onze ERP-software, jouw werk leuker en makkelijker maakt. Onze visie op AI is duidelijk: het is een hulpmiddel om waarde toe te voegen en geen doel op zich.

Wil je minder tijd kwijt zijn aan terugkerend werk? AI-assistent Jonas helpt je bij taken die veel tijd kosten, zoals teksten samenvatten of automatisch acties starten in een workflow.

Wat kan AI-assistent Jonas voor je doen?

  •  Voer automatisch AI-opdrachten uit in je workflows
  •  Vertaal en vat teksten snel samen
  •  Verbeter AI-opdrachten met de feedback van collega's

Lees meer over AI in onze brochure >

"Ik kan wel stoer gaan roepen dat we met de automatisering van onze online verkoopactiviteiten twee FTE besparen, maar ik kan dat niet hard maken. We ontslaan hier namelijk geen mensen. We zetten ze elders in de organisatie in, bijvoorbeeld voor direct klantcontact. Dat is ook een stuk leuker dan het overtypen van klantorders."

 

Klantportal: zelfservice voor je klanten

Met je eigen klantportal geef je klanten grip op hun eigen gegevens en processen. Ze kunnen eenvoudig hun informatie bekijken, wijzigen of acties uitvoeren – wanneer het hen uitkomt.

Wat kunnen klanten doen via de portal?

  • Gegevens bekijken of aanpassen (zoals adres of contactpersoon)
  • Facturen inzien en offertes accorderen
  • Zelf afspraken plannen met een consultant
  • Een cursus boeken of een vraag stellen
  • Altijd toegang tot de juiste documenten

Je bepaalt zelf welke informatie zichtbaar is en wat klanten mogen aanpassen. Zo houd jij controle, en je klant gemak.

Bestelportal: slimmer inkopen via één plek

Met ordermanagement in AFAS stuur je eenvoudig inkoopoffertes naar leveranciers. Via de OutSite-portal reageren leveranciers online – sneller en zonder losse e-mails.

Wat levert dit op?

  • Eén centrale plek voor offertes en communicatie met leveranciers
  • Leveranciers dienen zelf hun voorstel in via een workflow
  • Vergelijk makkelijk meerdere offertes, zonder bellen of mailen
  • Altijd zicht op de beste prijs en leveringsvoorwaarden

Ook als je met een paar leveranciers werkt, heb je continu een actueel overzicht van de beste inkoopopties.

Handelsbedrijf met maximaal 20 medewerkers?

Krijg grip op je voorraadbeheer, orders en inkoopfacturen met AFAS

 
  • Standaard software, afgestemd op jouw praktijk
  • Vast bedrag per maand, zonder opstartkosten

Koppelmogelijkheden

Koppel met je webshop, scanoplossing of productconfiguratie


Naast de standaard integratie met onder meer HRM en financieel, kun je de software ook koppelen met bijvoorbeeld webshops, scanoplossingen en productconfiguratie. Voor het koppelen van je favoriete software met AFAS maken we gebruik van partners. Benieuwd welke software je kunt koppelen?

Vind de juiste partner op Partner.AFAS.nl.

Weet jij hoe jouw bedrijf er vandaag voor staat?

Inzicht met dashboards

Met de BI-dashboards toon je belangrijke data voor jou uit de software van AFAS op een overzichtelijke manier. De data is goed te begrijpen. Door deze informatie inzichtelijk te maken, kun je beter de kansen en bedreigingen in kaart brengen. Bovendien kun je inzoomen op de gegevens en filteren op de informatie die je wil zien. Business Intelligence wordt standaard en klaar voor gebruik meegeleverd in de software.

Een greep uit de standaard beschikbare dashboards

  •  Actuele voorraad
  •  Crediteuren
  •  Debiteuren
  •  Inkoop
  •  Jaarrekening
  •  Verkoop
  •  Verkoopomzet
  •  Voorraad
  •  Winst en verlies

Wil jij ook slimmer werken?

Wij helpen je je bedrijfsprocessen te automatiseren.

 

Of bel ons direct op: 033 - 43 43 883