Sinds 2019 heeft AFAS een geïntegreerde oplossing voor de flexbranche geïntroduceerd, ook wel bekend als 'flex functionaliteit'. Wat Smits zeker weet, is dat de huidige implementatie van de nieuwe flex functionaliteit flink werk gaat schelen. Deze functionaliteit bundelt het complete administratieve proces van de flexbranche in één geïntegreerd pakket. Het biedt Logistic Force uitzicht op een softwareoplossing die klanten, medewerkers en de organisatie met elkaar verbindt. In de huidige situatie is dat in zekere zin ook al het geval, maar dan in een met vrije velden aan elkaar geknoopt systeem.
“De grip op onze processen hebben we de laatste jaren vergroot door de digitalisering”, zegt Smits.
De plaatsing van een kandidaat is in de huidige setup bijvoorbeeld na twee uur verwerkt in het urenregistratieprogramma. Met de nieuwe flex functionaliteit kost dat nog maar tien minuten. “Dat is echt een wezenlijke verbetering”, zegt Smits die bezig is met de afronding van een roadshow langs de vestigingen om de nieuwe functionaliteit onder de aandacht te brengen. “Onze mensen zijn superenthousiast. Ze kunnen bijna niet wachter om over te stappen op flex.”
Logistic Force pakt de flex-implementatie vestiging voor vestiging aan. Smits verwacht dat in de zomer alle vestigingen live zijn gegaan met de flex functionaliteit. “Dan is het terugboeken of opboeken van facturen definitief verleden tijd. Het gaat ons bovendien veel betere stuurinformatie opleveren. Ik word er erg vrolijk van.” In de huidige situatie is de beschikbare stuurinformatie voornamelijk het resultaat van handmatig uitgevoerde analyses. Alleen het debiteurenbeheer werkt met een dashboard. Na de ingebruikname van de flex functionaliteit komen er flink wat dashboards bij is de bedoeling. Die zullen dan direct inzicht geven in bijvoorbeeld de verzuim en marge-ontwikkeling. “Dat laatste is een belangrijke prioriteit”, zegt Smits. Onze marge-analyse is nu nog een ingewikkelde en tijdrovende exercitie. Straks halen we alle informatie zo uit het systeem.”
Logistic Force is gespecialiseerd in het samenbrengen van werkgevers, werknemers en opleidingen in transport en logistiek. Klanten van de full service HR-dienstverlener kunnen er terecht voor diensten op het gebied van uitzenden, recruitment, opleiden en verlonen. Met de recente opening van Logistic Force Uden bestaat het landelijk netwerk van de organisatie uit twintig vestigingen. Bij elkaar werken er ongeveer 125 mensen in vaste dienst in de frontoffice en zijn dagelijks 1500 uitzendkrachten aan het werk.
Benieuwd naar het hele klantverhaal van Logistic Force?