Met AFAS kunnen GGZ-organisaties hun administratieve processen, zoals facturatie, personeelsbeheer en rapportage, stroomlijnen en automatiseren. Door efficiëntieverbetering en nauwkeurigheid bespaar je als zorginstellingen kosten en verhoog je de algehele operationele efficiëntie.
Ontdek hoe AFAS ERP-software jouw GGZ-organisatie ondersteunt bij het optimaliseren van processen en het verbeteren van de kwaliteit van zorg.
|
|
Veel zorgorganisaties werken met meerdere systemen voor HR, salaris, financieel en allerlei andere zaken. Je moet dan gegevens uit verschillende systemen halen. Het gevolg? De medewerkers hebben geen overzicht, systemen werken niet goed samen... zonde!
Met de software van AFAS automatiseren we namelijk al je bedrijfsprocessen in één oplossing. Je automatiseert veel administratieve processen, maar maakt het werk van je medewerker ook leuker. Medewerkers voeren gegevens één keer in en alle gegevens zijn overal actueel. En via één portaal vind je straks alles terug: van declaraties tot loonstroken en actuele stuurinformatie.
Wat levert dat op?
Sinds de eerste GGZ-instelling heeft gekozen voor AFAS is het totaal aantal klanten in de GGZ fors toegenomen. In Nederland zijn er 108.000 professionals in de GGZ werkzaam. Ruim 40.000 van de professionals werken met de software van AFAS.
Zorgspecialist Tom van Summeren vertelt je in deze video hoe AFAS je gaat helpen.
"Medewerkers kunnen zinvoller bezig zijn voor cliënten als ze minder overheadtaken hebben"
Ralph van Kuijeren (manager bedrijfsvoering)
Voor zowel ambitieuze kleine zorgorganisaties als grote werkgevers in de zorgbranche, is AFAS je partner. Wel zit er een belangrijk verschil in het implementatietraject, omdat er vaak andere wensen en eisen spelen.
Wanneer je start met de software van AFAS helpen wij je op weg met onze ‘zorgtemplate’. Deze template bevat voor 80% een kant-en-klare systeeminrichting inclusief workflows, rollen, autorisatie, signalen etc. Deze template is gebaseerd op onze ervaring bij honderden implementaties in de gezondheidszorg. Hiermee profiteert je als GGZ-instelling van ‘best-practice’ uit de branche en hoef je het wiel niet zelf uit te vinden. Deze geeft jouw implementatie een vliegende start.
Het standaard werving- en selectieproces zit vol kleine administratieve stapjes. Van het opzetten van de vacature tot aan het achterdeschermen voorbereiden van een eerste werkdag.
In AFAS regel je alles vanaf één centrale plek. Door OutSite (website) en InSite (intranet) met elkaar te verbinden, bouw je zelfs een compleet eigen sollicitatieportal. Hier voeren kandidaten zelf hun gegevens in. Vervolgens start het systeem automatisch interacties met ze op. Sollicitant Self Service, noemen we dat.
Daarnaast kan er solide managementinformatie worden geraadpleegd om zo het recruitmentproces goed te kunnen monitoren.
"Elke maand is er wel een wijziging in de zorg. Je moet je dus continue kunnen aanpassen. En dat is wel iets wat we in AFAS hebben gevonden waarmee we dat kunnen doen zonder de medewerker extra te belasten."
Om de automatisering van je processen nog verder te optimaliseren kan je de voor jou belangrijke softwaresystemen koppelen met AFAS. Bijvoorbeeld je ECD-systeem.
Met de BI dashboards krijg jij alle belangrijke data uit de software van AFAS op een overzichtelijke manier getoond. Hierdoor heb jij de onderbouwing voor de bekostiging van jouw GGZ instelling. Business Intelligence staat klaar voor gebruik en maakt standaard deel uit van de software.
Of bel ons direct op 033- 43 43 883