Wist je dat non-desk werknemers 80% van de beroepsbevolking uitmaken? Met de AFAS Pocket app horen ze er helemaal bij en hebben ze alle benodigde functies op hun mobiel.
Non-desk betekent precies wat je denkt dat het betekent: het zijn mensen die niet standaard achter een bureau zitten. Ze zijn continu onderweg, lopen door de fabriek, werken in het ziekenhuis, leggen tuinen aan, bezoeken klanten of bouwen huizen.
Hoewel deze professionals het leeuwendeel van de beroepsbevolking vormen, is het voor organisaties lastig om hen op de hoogte te houden en met hen in verbinding te blijven. Want ze zitten zelden tot nooit achter een computer. En toch moeten ook zij ouderschapsverlof opnemen, uren boeken en zich ziek of beter melden.
Op welke manieren geef je non-desk werknemers toegang tot het systeem? Hoe houd je hen betrokken bij je organisatie? Hoe zorg je voor goede communicatie en fijne samenwerking? Hoe borg je de veiligheid als non-desk werknemers toegang hebben tot bedrijfsgegevens via onbeveiligde netwerken?
Alle functies die non-desk werknemers nodig hebben, zitten standaard in de AFAS Pocket app. Je kunt als organisatie besluiten om diverse extra functies beschikbaar te maken in de app, om je werknemers meer vrijheid te geven om op afstand te werken. Wat de veiligheid betreft zorgt tweefactor-authenticatie voor maximale veiligheid bij het inloggen. Standaardfuncties in de AFAS Pocket app zijn onder andere:
Er is nog veel meer mogelijk. Zo kun je al beginnen bij pre-boarding als een sollicitant zich aanmeldt. Dat is nog eens een hartelijk welkom: sollicitanten voelen zich gezien en ervaren dit als een voorproefje van een vooruitstrevende organisatie die openstaat voor nieuwkomers.
Als iedereen gebruik maakt van de Pocket app, voelen ook non-desk medewerkers en thuiswerkers zich een volwaardig lid van je team. Ze horen niet meer achteraf dat rond lunchtijd het idee ontstond om de dag af te sluiten met een borrel. Ze krijgen alle nieuwsberichten direct binnen en kunnen erop reageren. Ze kunnen berichten uitwisselen met collega’s en hun voltooide taken afvinken.
Uiteindelijk bepaalt de organisatie of en hoe de Pocket app wordt gebruikt. Heb je veel non-desk medewerkers? Mensen die zich tijdens hun werkdag drie slagen in de rondte werken, alleen niet aan een bureau? Dan verlang je toch niet dat ze na werktijd alsnog achter hun laptop kruipen voor allerlei administratieve handelingen? Nee joh. Dan eindigt hun werkdag altijd met een frons. Bovendien werk je fouten in de hand, want tegen die tijd zijn ze misschien de nodige details weer vergeten. Dus geef je hun altijd direct toegang tot het systeem met de AFAS Pocket app, gewoon op hun mobiel.
Uiteindelijk heeft iedereen baat bij de Pocket app. Hij werkt snel, makkelijk en alles ligt meteen vast in het systeem. Je non-desk medewerkers doen actief mee en werken samen met de collega’s op kantoor. En tot slot draait de organisatie als een geoliede machine. Wat wil een mens nog meer?
Het doen van je administratie is nog nooit zo makkelijk geweest. Met de AFAS Pocket app regelen medewerkers de belangrijkste taken & HR-zaken gewoon via de telefoon of tablet.
Door HR-processen te digitaliseren, verlos je HR-professionals van terugkerende administratieve taken. Wij leggen alles uit over digitale HR-processen, de trends in human resources en hoe je succesvol digitaliseert.
Talentmanagement moet de topprioriteit zijn van HR-professionals. Het is zelfs urgenter dan de werving en selectie van nieuwe medewerkers. Weet jij al hoe je dit het beste kunt aanpakken?