Voor mij is het de gewoonste zaak van de wereld om een interessante mail van een klant direct aan zijn digitaal dossier toe te voegen. Bij AFAS werken we allemaal in InSite en zoiets doe ik op de automatische piloot. Met workflows is iets vastleggen ook heel makkelijk en er ontstaat automatisch een digitaal dossier. Extra voordeel is dat iedereen die voor deze klant werkt bij de informatie kan. Mijn collega’s zijn op de hoogte en er blijft nooit iets hangen als ik niet bereikbaar of vrij ben.
Het invullen van gegevens in CRM is met InSite heel laagdrempelig. Hier vind je alles om CRM goed bij te houden en te gebruiken. Bijvoorbeeld de workflow ‘Aanmaak nieuwe verkooprelatie’. Omdat CRM zo belangrijk is, wil je geen dubbele of verkeerde gegevens opslaan. Profit 21 voorkomt dat met een automatische check. Door velden zoals adres of e-mailadressen te matchen, herkent het systeem automatisch of een klant mogelijk al bestaat. Als er matches zijn, krijgt de gebruiker hier een melding van. Zo kun je CRM gerust open zetten voor alle medewerkers. Iedereen kan informatie verrijken en de waarde van CRM verbeteren mét behoud van datakwaliteit.