CRM Software

CRM is de basis voor een goede dienstverlening. Krijg direct toegang tot het volledige dossier van je relaties.





CRM is meer dan een kaartenbak


Customer Relationship Management (CRM) is in de basis een middel om alle relaties en contacten van jouw organisatie te beheren. Door het gebruik van de juiste CRM software ben je in staat je relaties optimaal van dienst te zijn. Of dit nu klanten, collega's of leveranciers zijn.

In de CRM software van AFAS leg je naast alle relaties nog veel meer zaken vast. Sterker nog, het is de basis van de software. Van dossier tot klantstatus, van communicatiematrix tot verbanden, alles is centraal vastgelegd. En dankzij de koppeling met Company.info houd je je klant- en adresgegevens ook makkelijk up-to-date.


Weten wat onze CRM software voor jouw organisatie kan betekenen?


Eén softwareoplossing voor jouw organisatie

CRM als de basis voor alle processen

Eén softwareoplossing voor jouw organisatie

CRM als de basis voor alle processen



CRM en Dossiers


Alle relevante documenten, automatisch gegenereerd of handmatig toegevoegd, zijn beschikbaar per (klant)relatie. Omdat je werkt vanuit één database hebben alle afdelingen in je organisatie inzicht in alle activiteiten rondom je relaties.

Enkele voorbeelden:

  • Notities
  • Aanvragen via de website
  • Binnengekomen of uitgaande post
  • Contactmomenten (van incidenten tot bezoeken)


CRM en Financieel


Ook de financiële administratie profiteert van de eenmalige vastlegging. Hierdoor heb je altijd de juiste gegevens te pakken en is ook direct in het dossier het betaalgedrag van je klanten inzichtelijk. 

Enkele voordelen:

  • Facturen worden naar de juiste contacten verstuurd
  • Facturen worden direct in het dossier vastgelegd
  • Aanmaningen zijn geautomatiseerd in te richten
  • Specifieke afspraken zijn overal inzichtelijk



CRM en de Portal


Je werkt samen met jouw relaties via de portal. Je relatie kan zelf zijn of haar gegevens inzien en aanpassen. Werk samen aan projecten of biedt inzicht in openstaande facturen, abonnementen en bestellingen.

Enkele voordelen:

  • Relaties beheren hun eigen gegevens
  • Maak je dienstverlening transparant
  • Werk samen aan projecten
  • Biedt inzicht in facturen


CRM en HRM


Een werkgever is een organisatie, een medewerker is een persoon. Ook deze gegevens leg je vast in CRM. Zo staan gegevens nooit dubbel in een database en is alles altijd actueel.

Enkele voordelen:

  • Medewerkersdossiers zijn overal te benaderen
  • NAW-gegevens worden eenmalig vastgelegd
  • Correspondentie wordt centraal vastgelegd
  • Verbanden zijn altijd inzichtelijk


CRM in je broekzak met AFAS Pocket


Met de AFAS Pocket app heb je altijd en overal toegang tot je CRM.
Bekijk de NAW-gegevens van organisaties en personen, bel direct je contactpersonen vanuit de app, bekijk het volledige dossier of navigeer eenvoudig naar het juiste adres via de Google Maps-integratie.

Lees meer over CRM en de AFAS Pocket App

AFAS Pocket - CRM Software op je telefoon

Ontdek de mogelijkheden van AFAS



"We waren op zoek naar een betrouwbare en stabiele partner met een duidelijke toekomstvisie"

VTM Groep



Cursussen en evenementen

Met cursusmanagement, een standaardonderdeel van CRM binnen AFAS, ben je gegarandeerd van een snelle, geïntegreerde en trefzekere afhandeling van alle inschrijvingen van relaties die bij jou een cursus, seminar of een evenement bijwonen. Uiteraard kun je ook interne trainingen aanmaken en automatisch bijhouden wie van de medewerkers aanwezig zijn. En is het evenement geweest? Dan genereer je direct automatisch de cursusfactuur.

Lees meer over cursusmanagement in de brochure

Sales automation

In de Forecast legt elke sales of relatiebeheerder vast hoever het verkooptraject gevorderd is, wat de verwachte orderwaarde is en van wie hij concurrentie heeft. Zo ontstaat actueel inzicht in de toekomstige verkopen en kun je makkelijker sturen op targets. Marketingactiviteiten worden inzichtelijk en meetbaar door de integratie van Forecast en Campagnes. Hiermee zie je direct wat een campagne heeft gekost en hoeveel het heeft opgeleverd. Zo creëer je belangrijke stuurinformatie. 



Inzicht via dashboards

Alle insights over je forecast

Business intelligence Dashboard CRM software - Forecast

Welke orders kun je binnenkort verwachten? Hoeveel evenementen vinden er plaats en met hoeveel bezoekers? Met de ingebouwde dashboards heb je al deze inzichten. Business Intelligence is een standaardonderdeel van onze software en direct klaar voor gebruik. Geen meerkosten dus!

Een greep uit de standaard beschikbare dashboards van CRM

  • Open forecast
  • Gescoorde forecast
  • Niet gescoorde forecast
  • Forecast per branche of afdeling
  • Dossiers
  • Open workflows
  • Event intelligence
  • Cursusmanagement


Meer weten over onze software?

We komen graag met je in contact!




Of bel ons op: 033 - 43 43 883

Maak een afspraak