Voorraadbeheer software: optimaal inzicht in je voorraad

Met de voorraadbeheer-software van AFAS stroomlijn je jouw logistieke processen. De inkoop en administratie van voorraden is nog nooit zo eenvoudig geweest. Helder voorraadbeheer draagt bij aan een soepele bedrijfsvoering. De tijd dat je 'nee' moest verkopen, is eindelijk voorbij!

  •  Realtime overzicht over je voorraden
  •  Optimaal klanten bedienen
  •  Integratie met ERP-systeem
  •  Business Intelligence-tools voor inzicht in processen






Realtime magazijn- en voorraadbeheer

Weet jij nu alles van je voorraad?


Met AFAS voorraadbeheer-software heb je helder overzicht over alle voorraad- en goederenstromen. Daarnaast heb je direct inzicht in de processen rond inkoop en verkoop. Alle informatie staat bij elkaar in dezelfde database dankzij het geïntegreerde ERP-systeem van AFAS. Zo hebben alle betrokken medewerkers altijd en overal toegang tot de data die ze nodig hebben.

Vaak zijn marges namelijk flinterdun. Klanten willen steeds snellere en betere service. Daarom is een efficiënte bedrijfsvoering cruciaal. Staat je voorraad op verschillende locaties? Heb je honderden leveranciers? Geen probleem: in onze voorraadbeheer-software staat alle informatie op één centrale plek.

Met AFAS Voorraadbeheer werk je eenvoudiger en efficiënter dan ooit:

  •  Ondersteuning van artikelen, werksoorten, kosten, samenstellingen en serie- en partijartikelen
  •  Meerdere magazijnen beheren
  •  Compleet ordermanagementproces
  •  Inzicht in de omloopsnelheid van voorraad
  •  Integratie met je boekhouding
  •  Inzicht met Business Intelligence
  •  Werken in de cloud
  •  Onderdeel van één compleet ERP-systeem
Logistiek programma van AFAS overzicht

Weten wat ons voorraadbeheersysteem voor jouw organisatie kan betekenen?


 En lees hoe je met één ERP-systeem je logistieke processen automatiseert


Voorraadbeheer software

Goed voorraadbeheersysteem? Blije klanten!

Met de juiste hoeveelheid voorraad en duidelijk magazijnbeheer zorg je voor tevreden klanten. Je hoeft nooit meer ‘nee’ te verkopen. De voorraad is altijd up-to-date en je hebt nooit meer te weinig of juist te veel voorraad.

Iedere afdeling heeft hier baat bij. Voorbeelden zijn Finance en Logistiek. Weten deze afdelingen in jouw organisatie al goed samen te werken? Of maken de huidige systemen dit juist moeilijk?

Krijg inzicht in:

  •  Het juiste bestelmoment
  •  De juiste bestelhoeveelheid
  •  De benodigde minimumvoorraad
  •  Uitgaande goederen
  •  Levertijden
  •  Inkoopprijzen

Lees hoe de software van AFAS meerdere afdeling ondersteunt in de brochure



"We runnen projecten vanuit hetzelfde systeem als waarin we het ordermanagement doen. Alle administratie, en alle processen, van aanvraag tot aftersales: het draait in AFAS. Daardoor konden we ook echt maximaal digitaal gaan. We raken nooit meer iets kwijt, omdat alles in één systeem zit."

Roossien over AFAS




Cloud

Online voorraadbeheer met AFAS

Verlaag de administratieve lasten in de hele organisatie 


Je voorraadbeheer is op veel manieren verweven met andere afdelingen binnen je bedrijf. Daarom moet een voorraadbeheersysteem naadloos aansluiten op je bedrijfsprocessen en afdelingen. Een Warehouse Management System (WMS) is eigenlijk alleen rendabel voor écht grote bedrijven. Nog lastiger is dat een WMS-systeem op zichzelf staat. Dat betekent dat je dure en lastige koppelingen moet maken met de andere bedrijfssystemen.

In veruit de meeste gevallen is een ERP-systeem stukken efficiënter en uiteindelijk voordeliger. Al je bedrijfsprocessen zijn geïntegreerd in de ERP-software van AFAS. Dure koppelingen zijn verleden tijd: alles is efficiënt gelinkt in de cloud en centraal opgeslagen in één database. Op die manier kunnen afdelingen beter dan ooit samenwerken en het aantal fouten verminderen.

Inkoop, verkoop, orderbeheer, boekhouding, CRM en HRM zijn allemaal geïntegreerd in één ERP-systeem. Onze software gaat daarin verder dan alle andere voorraadbeheer-software of magazijnbeheer-software.



Ontdek de mogelijkheden van AFAS


Weet jij hoe jouw bedrijf er vandaag voor staat?

Inzicht met dashboards

Dashboard verkoopomzet ordermanagement software

Met de BI dashboards toon je alle belangrijke data uit de voorraadbeheer software van AFAS op een overzichtelijke manier. Je maakt van ruwe data begrijpelijke informatie. Door deze informatie inzichtelijk te maken, kun je beter sturen op het resultaat. Bovendien kun je inzoomen op de gegevens en filteren op de informatie die je wil zien. Het feit dat ze realtime inzicht bieden is cruciaal voor ordermanagement, waar de situatie ieder moment weer anders is.

Business Intelligence wordt standaard en klaar voor gebruik meegeleverd in de software.

Voorbeelden van standaard beschikbare dashboards:

  • Actuele voorraad
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Inkoop
  • Jaarrekening
  • Verkoop
  • Verkoopomzet
  • Voorraad
  • Winst en verlies

Bij Technotape maken ze er een sport van om werkzaamheden te automatiseren.

“Als wij hier mensen over de vloer hebben gehad voor een referentiebezoek, dan lopen ze na afloop likkebaardend de deur uit.”


Voorraadbeheer systeem en boekhouding

Voorraadbeheer en Finance

De financiële afdeling werkt met hetzelfde softwarepakket, doordat je je hele boekhouding gewoon met AFAS Software uitvoert. Je voorkomt te hoge voorraden, doordat inkoop en verkoop kunnen werken met concrete data. Hiermee verlaag je ook het risico op incourante voorraden. Ook de nodige minimale voorraden kunnen in kaart worden gebracht met de software.

De voordelen van de geïntegreerde boekhouding

  • Werken met realtime informatie
  • Geen te hoge of te lage voorraden meer
  • Financiële administratie eenvoudig up-to-date
  • Werken in hetzelfde softwarepakket als de rest van de organisatie


Voorraadbeheer software en workflows

Voorraadbeheer en workflows

Met workflows automatiseer je veel onderdelen van voorraadbeheer. Processen verlopen altijd volgens een vaste structuur. Medewerkers worden op de hoogte gehouden van de voortgang en zijn dus beter geïnformeerd dan ooit. Ook zijn er diverse checks ingebouwd. Een medewerker krijgt een taak toegewezen om actie te ondernemen. En je bouwt eenvoudig zelf meer workflows voor optimale automatisering!

De voordelen van workflows

  • Structuur in de processen
  • Iedereen is altijd op de hoogte
  • Voortgang wordt automatisch bewaakt
  • Signalering als iemand actie moet ondernemen


Voorraadbeheer software en forecasting

Voorraadbeheer en Forecasting

Het voorraadbeheersysteem ondersteunt inkopers op verschillende manieren. Bijvoorbeeld met inzicht in de inkoop, verkoop en het voorraadniveau. Met de bijgeleverde BI-dashboards neem je beslissingen op basis van gedetailleerde historische data. Zo heb je alle informatie voor handen om verantwoorde beslissingen te nemen.

De voordelen van forecasting

  • Beslissingen op basis van concrete data
  • Voorraad-inkoop op gevoel is verleden tijd
  • Data eenvoudig interpreteren met dashboards
  • Dashboards staan standaard voor je klaar, geen extra kosten


Voorraadbeheer software en workflows

Inkopen met OCI-koppelingen

Met de OCI-koppeling bestellen medewerkers interne inkopen direct in de webshop van de leverancier. De magazijnsoftware van AFAS zet de bestelling om in een inkoopaanvraag. Hierdoor hoef je het assortiment niet steeds actief te beheren en ben je verzekerd van actuele prijzen. Tientallen webshops hebben al een standaard koppeling met AFAS.

Voorbeelden van OCI-koppelingen

  • Coolblue
  • Bidfood
  • Manutan
  • Technische Unie



Koppelen met AFAS

Koppelmogelijkheden

Koppel met je webshop, scanoplossing, MRP of productconfiguratie


Naast de standaard integratie met onder meer de projectadministratie en boekhouding, kun je de software ook koppelen met bijvoorbeeld webshops, scanoplossingen, MRP-systemen en productconfiguratie. Voor het koppelen van je favoriete software met AFAS maken we gebruik van partners. Benieuwd welke software je kunt koppelen?

Vind de juiste AFAS Partner op afaspartner.nl.



Bouw je eigen bestelportaal


Met de voorraadbeheer software van AFAS heb je de mogelijkheid om inkoopoffertes naar leveranciers te sturen. Bovendien kun je dankzij de OutSite-portal met je leveranciers communiceren via workflows en kunnen zij direct online een offerte aanbieden. Op die manier ben je altijd in staat om in te kopen tegen de beste prijzen en leveringsvoorwaarden. Door dezelfde inkoopofferte bij meerdere leveranciers aan te vragen kan je eenvoudig verschillende opties per offerte ontvangen en vergelijken. Zonder veel bellen of e-mailen beschik je voortdurend over een actueel beeld van de beste inkoopopties, ook als je maar met enkele leveranciers zaken doet.

> Lees meer over de bestelportaal


Wil jij ook slimmer werken?

Wij helpen je jouw bedrijfsprocessen te automatiseren.




Of bel ons direct op: 033 - 43 43 883

Maak een afspraak
Software van eigen bodem