Debiteurenbeheer software

Maak een automatiseringsslag in je debiteurenbeheer! Debiteurenbeheer is een vast onderdeel van je financiële administratie met AFAS Software.






Op naar tevreden en betalende klanten

Automatiseer de administratieve processen van je debiteurenbeheer


Een goede klant is ook een klant die bereid is om de factuur op tijd te betalen. In de basis lijkt debiteurenbeheer dus overbodig maar de werkelijkheid is helaas vaak anders. Het versturen van één of meerdere aanmaning behoort tegenwoordig tot onderdeel van de werkzaamheden, daarom wil je dit automatiseren.

Of je nu wilt incasseren, aanmaningen versturen, terugbetalen van debiteuren of realtime inzicht wilt krijgen met dashboards, alles doe je met een druk op de knop en wordt vastgelegd in het dossier. De debiteurenbeheer software van AFAS is namelijk een geïntegreerd onderdeel van de ERP-software


Weten wat onze software voor jouw organisatie kan betekeken?



Eén softwareoplossing voor jouw organisatie

Alle financiële administratie in één softwarepakket


Eén softwareoplossing voor jouw organisatie

Alle financiële administratie in één softwarepakket




Boekhouden en Projecten

De projectadministratie is naadloos in de software geïntegreerd. Je factureert gemaakte uren, gebruikte materialen en inkopen gemakkelijk door naar jouw klanten. De urenregistratie doe je makkelijk via de app.

Enkele voorbeelden:

  • Declaraties op een project
  • Factuurcycli en termijnfacturatie
  • Urenfacturatie direct vanuit het project
  • Facturen inzichtelijk via de portal voor de klant


Boekhouden en Salarisadministratie

Loonmutaties worden direct verwerkt in de boekhouding. Ook de salarisadministratie wordt automatisch gemuteerd in de financiële administratie én als betaalbestand klaargezet.

Enkele voorbeelden:

  • Loon(mutaties) automatisch geboekt
  • Inzicht door integratie financieel en payroll
  • Automatisch betalen met de bankkoppeling
  • Declaraties op meerdere plekken verwerkt



Boekhouden en Abonnementen

Het factureren van abonnementen doe je met slechts één druk op de knop. Vanzelfsprekend worden de journaalposten in je boekhouding verwerkt op het moment dat jij deze actie uitvoert.

Enkele voorbeelden:

  • Omzet wordt direct in de juiste periode geboekt
  • Automatische betaalherinneringen en aanmaningen 
  • Incassobestanden worden direct aangemaakt
  • Omzet transitorisch te boeken


Boekhouden en Ordermanagement

De juiste boekhoudsoftware is essentieel voor het beheer van je in- en verkopen. Zo houd je grip op voorraadbeheer, inkoop- en verkoopkosten. Hierdoor blijven jouw marges maximaal.

Enkele voorbeelden:

  • Inzicht in prijzen, kortingen, marges en voorraad
  • Goederenontvangsten confronteren
  • Van inkoop tot verkoop en van offerte tot factuur
  • Communiceer met je klanten via een eigen portaal



Online factureren wordt een logisch gevolg van je bedrijfsprocessen


Doordat zowel de financiële-, salaris-, project- en logistieke administratie in één ERP-oplossing worden vastgelegd, is jouw financiële situatie altijd actueel. De journaalposten worden automatisch gegenereerd vanuit een salaris uitbetaling, de grootboekrekeningen zijn al voor je ingericht, declarabele uren leiden tot een verkoopfactuur en ingekochte materialen zorgen voor mutaties in het inkoopboek.

Jouw debiteurenbeheer en financiële administratie wordt dus geautomatiseerd door alle bedrijfsactiviteiten die je vastlegt in hetzelfde systeem. De btw-aangifte wordt daardoor een fluitje van een cent. Bijkomend voordeel is dat je altijd inzicht hebt in de oorsprong van die boeking en dus bijvoorbeeld altijd de bijbehorende factuur terug kunt vinden. 

Maak je debiteurenbeheer software onderdeel van geïntegreerde ERP Software




ZZP'er of ondernemer met maximaal 5 medewerkers?

Bestaat jouw onderneming uit maximaal 5 medewerkers? Speciaal voor jou hebben we AFAS Small Business ontwikkeld. AFAS Small Business is een compleet online facturatieprogramma en bevat alles wat jij nodig hebt als ZZP'er of ondernemer.

Meer informatie over AFAS Small Business



De Finance Auditor

Jouw persoonlijke boekhoudassistent


Samen met onze klanten en accountants hebben we de Finance Auditor ontwikkeld, jouw persoonlijke boekhoudassistent. Waar je voorheen zelf verantwoordelijk was voor de uitvoer van controles, neemt de Finance Auditor deze taak van je over. Inmiddels controleert de Finance Auditor met ruim 100 audits jouw financiële processen. Zo is de kans klein dat jij fouten maakt in je debiteurenbeheer. Met één druk op de knop start je op elk gewenst moment de audits en kun je eventuele signaleringen eenvoudig verhelpen.



Ontdek de mogelijkheden van AFAS


Inzicht in je boekhouding via dashboards

Met de BI dashboards toon je alle belangrijke data uit de debiteurenbeheer software van AFAS op een overzichtelijke manier. Je maakt van ruwe data begrijpelijke informatie. Door deze informatie inzichtelijk te maken, kun je beter sturen op het resultaat. Bovendien kun je inzoomen op de gegevens en filteren op de informatie die je wil zien. Business Intelligence is een standaardonderdeel van de debiteurenbeheer software en direct klaar voor gebruik. Geen meerkosten dus!

Een greep uit de standaard beschikbare dashboards

  • Contractbeheer
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Exploitatie (+ verbijzonderd)
  • Forecast
  • Projectadministratie
  • Vaste activa
  • Verkoopomzet



"Tienduizend uitgeprinte facturen zijn verleden tijd"

VAB Afbouwrroep



De voordelen van het de software op een rij

  • Meerdere administraties
  • Bankkoppeling
  • Budgetteren
  • Inkoop
  • Vaste activa
  • Kasboek
  • Eenvoudig een factuur maken
  • Alles voor de btw-aangifte
  • Starten met de template
  • Aanmaningen
  • Elektronisch facturen met UBL
  • Urenregistratie
  • Voorraadbeheer
  • CRM
  • Controles op het financiële proces
  • Geïntegreerde ERP-oplossing
  • Inzicht met interactieve dashboards
  • Automatische dossiervorming

Meer weten over debiteurenbeheer met AFAS?

We komen graag met je in contact!



Advies op maat nodig? Bel: 033 - 43 43 883.