De klant is koning. Ook in jouw CRM-systeem voor het MKB

AFAS CRM-systeem is het fundament voor bijna alle processen in je organisatie. Alle contactmomenten met relaties leg je eenvoudig vast: digitaal én zoveel mogelijk automatisch.

  •  Relatiebeheer
  •  Integratie met je administratie
  •  Verkoop & forecasting
  •  Marketing
  •  Klantenservice

 

 

 

CRM-systeem voor het MKB

In de basis gebruik je een CRM-systeem om relaties te beheren. Klanten, maar ook prospects, medewerkers, leveranciers en sollicitanten leg je vast in het CRM. Als MKB'er ben je op zoek naar één totaaloplossing voor de toekomst.

Om je klanten zo goed mogelijk te helpen, moet je hun gegevens goed en op één plek bewaren. Zo weet je altijd wat er bij ze speelt. Dat is het belangrijkste van ons CRM-systeem. Alle informatie over je klanten staat in één systeem.

En met ons CRM-systeem hoef je bedrijfsgegevens niet meer handmatig op te zoeken. Deze data kun je automatisch ophalen door de koppeling met de Kamer van Koophandel (KvK). Dat scheelt weer uitzoekwerk!

De voordelen van het CRM-systeem van AFAS voor het MKB

  •  Creëer een compleet beeld van je klanten & relaties
  •  Bouw je eigen (klant)portaal
  •  Eenmalige vastlegging voor de hele organisatie
  •  Integratie met Kamer van Koophandel (KvK)
  • Ruim 12.000 Nederlandse bedrijven werken al met AFAS
  •  Onderdeel van ons geïntegreerde ERP-systeem

Jouw organisatie beter laten
ondernemen, dat is onze missie

Ontdek de voordelen van ons geïntegreerde CRM-systeem

 
 
 

Jouw organisatie beter laten ondernemen, dat is onze missie

Ontdek de voordelen van ons geïntegreerde CRM-systeem voor het MKB

 
 

CRM-systeem: de ideale basis voor je bedrijfsprocessen

Onze CRM-oplossing is enorm veelzijdig. Daarom: een greep uit de integraties met andere bedrijfsprocessen.

CRM en Dossier


Lekker overzichtelijk: alle relevante correspondentie staat per relatie bij elkaar. Of ze nu automatisch gegenereerd of handmatig toegevoegd zijn. Met onze software werk je vanuit één database. Zo hebben alle afdelingen in je bedrijf inzicht in de activiteiten rondom je relaties.

Enkele voorbeelden:

  • Aanvragen via de website
  • Contactmomenten
  • Dossiers uit andere systemen
  • Notities

CRM en Financieel


Ook de financiële administratie profiteert van de eenmalige vastlegging. Hierdoor heb je altijd de juiste gegevens te pakken. Stel, een klant geeft een verhuizing door bij de klantenservice. De klantenservice wijzigt dan de adresgegevens van de klant. Doordat je in hetzelfde systeem werkt, wordt dit ook direct aangepast voor de financiële afdeling. En andersom krijgt de rest van de organisatie via hetzelfde dossier bijvoorbeeld inzicht in het betaalgedrag van klanten. Mits je natuurlijk de juiste autorisatie hebt.

Enkele voordelen:

  • Facturen gaan naar de juiste contacten
  • Facturen komen direct in het dossier
  • Automatisch aanmaningen versturen
  • Specifieke afspraken zijn overal inzichtelijk

CRM en Forecasting


De forecast is ideaal voor het vastleggen van informatie rondom potentiële klanten. Leg vast hoe vergevorderd een verkooptraject is, wat de verwachte orderwaarde is en hoe het zit met concurrentie. Zo heb je actueel inzicht in de toekomstige verkopen en kun je sturen op targets.

Enkele voordelen:

  • Informatie vastleggen rondom potentiële klanten
  • Inzicht in toekomstige verkopen
  • Inzicht in marketingactiviteiten
  • Sturen op targets

CRM en HRM


Het leven van je HR-afdeling wordt een stuk eenvoudiger. Een werkgever is een organisatie, een medewerker is een persoon, dus leg je dit vast in CRM. Zo staan gegevens nooit dubbel in een los HR-systeem en zijn ze altijd actueel doordat medewerkers hun eigen gegevens kunnen bijhouden. En komt er een sollicitant in dienst? Dan start je het indiensttreding-proces met alle gegevens die je al hebt. Scheelt de HR-afdeling veel invoerwerk en vermindert dus de kans op fouten.

Enkele voordelen:

  • Medewerkersdossiers zijn overal te benaderen
  • Eenmalig NAW-gegevens invoeren
  • Correspondentie wordt centraal vastgelegd
  • Sollicitanten voeren zelf hun gegevens in

Je bedrijfsprocessen komen samen in één ERP-systeem

Het CRM-systeem is de basis van onze ERP-software. Deze software gaat je bedrijfsprocessen over de gehele breedte digitaliseren en automatiseren. Onze ERP-softwar wordt helemaal naar jouw bedrijf gevormd. Je kunt de processen namelijk inrichten zoals je wilt. Met ons CRM-systeem is je relatiebeheer 100% geïntegreerd in de ERP-software. En dat betekent dat je verbindingen kunt leggen met andere afdelingen en bedrijfsprocessen. Alle bedrijfsprocessen zijn dan aan elkaar gekoppeld, voor een naadloze ervaring. Met ons CRM-systeem werkt iedereen met dezelfde informatie, waardoor dubbele vastlegging verleden tijd is.

Meer lezen over CRM in de ERP-software van AFAS?

 

CRM in je broekzak met AFAS Pocket


Met de AFAS Pocket app heb je altijd en overal toegang tot je CRM.

  •  NAW-gegevens van organisaties en personen opzoeken
  •  Direct contactpersonen bellen vanuit de app
  •  Volledige dossiers bekijken
  •  Eenvoudig navigeren met de Google Maps-integratie

Lees meer over CRM en de AFAS Pocket app in de brochure

Ontdek alle voordelen van AFAS

AFAS CRM-systeem, de basis van al je (klant)gegevens

Al je klantgegevens op één plek, eenvoudig te koppelen met al je favoriete tools

 

Je klantgegevens moeten altijd up-to-date zijn. Hoe zorg je daarvoor? Door alles op één plek vast te leggen. Met onze API (wij noemen dat een connector) kun je alles eenvoudig koppelen aan CRM. Zo kun je een koppeling maken met je favoriete e-mailprogramma of met enquête-software.

Lees meer over koppelen met AFAS in de brochure

"Onze afdeling Congressen & Evenementen wilde met name meer grip krijgen op CRM en een veel beter beeld ontwikkelen over wie onze klanten zijn, hoe ze met ons in contact komen en waarom ze voor ons kiezen, of juist niet."

 

Privacy staat voorop

Met de het CRM-systeem van AFAS voor het mkb heb je alles in huis om aan de meest actuele privacywetgeving te voldoen. Zo weet je zeker dat de privacy van je relaties gewaarborgd is. Je kunt ons op onze blauwe ogen vertrouwen, en daarnaast hebben we uiteraard verschillende certificeringen. Zo toont het Data Pro-certificaat aan dat je met onze software kunt voldoen aan de AVG-wetgeving.

Alle data wordt in Nederland gehost onder de Nederlandse wetgeving. Daarnaast ben je verzekerd van een dagelijkse back-up.

Meer weten? Bekijk de brochure.

Cursussen en evenementen

Cursusmanagement is een standaardonderdeel van ons CRM-systeem. Organiseer je een cursus, seminar of evenement? Met onze software kun je inschrijvingen van relaties snel en geïntegreerd afhandelen. En is het evenement geweest? Dan genereer je direct automatisch de cursusfactuur.

Uiteraard kun je ook interne trainingen aanmaken en bijhouden welke medewerkers aanwezig zijn.

Samenwerken in jouw portal

Je werkt samen met relaties via je eigen portal. Met onze software bouw je eenvoudig zelf een bestelportal, cursusportal, klantportal of sollicitantenportal. Je relatie kan zelf zijn of haar gegevens inzien en aanpassen. Zo maak je je dienstverlening transparanter en bespaar je jezelf een hoop administratieve lasten.

Ook kun je samenwerken aan projecten. Zowel je bedrijf als de klant heeft inzicht in openstaande facturen, abonnementen en bestellingen.

Weet jij hoe jouw organisatie er vandaag voor staat?

Inzicht met dashboards

In onze CRM-software zijn handige dashboards geïntegreerd. Hiermee zorg je voor inzicht en overzicht. Welke orders kun je binnenkort verwachten? Hoeveel evenementen vinden er plaats en met hoeveel bezoekers? Als je eenmaal met onze dashboards hebt gewerkt, wil je nooit meer zonder. Business Intelligence is een standaardonderdeel van onze software en direct klaar voor gebruik. Je hebt dus geen extra kosten!

Een greep uit de standaard beschikbare dashboards van CRM

  • Open forecast
  • Gescoorde forecast
  • Niet-gescoorde forecast
  • Forecast per branche of afdeling
  • Dossiers
  • Open workflows
  • Event intelligence
  • Cursusmanagement

Wil jij ook slimmer werken?

Wij helpen je jouw bedrijfsprocessen te automatiseren.

Of bel ons nu op 033 - 43 43 883