Werving & selectie


De arbeidsmarkt is momenteel erg krap. Hoe moet je daar op inspelen? En waar kan de software van AFAS je bij helpen?

Op deze themapagina laten we je de mogelijkheden van werving & selectie met AFAS zien. Bouw je eigen werken-bij website in OutSite en bied je sollicitanten een (digitaal) warm welkom.

 

Waarom is er meer aandacht voor werving & selectie nodig?


Er gebeurt veel op dit moment waardoor het belangrijk is om met werving & selectie aan de slag te gaan. De arbeidsmarkt is enorm krap: sollicitanten hebben ruim de keus. Hoe ga jij je vacatures invullen? En hoe word je een aantrekkelijke werkgever waar je makkelijk kunt solliciteren? Maar vooral ook: hoe houd je de goede mensen binnen? Want zonder de goede onboardingsprocessen is 30% van nieuwe medewerkers binnen 6 maanden alweer op zoek naar een nieuwe baan.

Tijd dus om in actie te komen, en gelukkig helpt onze software jou daarbij!

Bekijk de video

Krijg een indruk van Werving & Selectie met AFAS


Alle processen rondom werving & selectie wil je goed op orde hebben. Het gehele werving en selectieproces, van het ontstaan van de vacature tot en met de indiensttreding van de meest geschikte kandidaat kan volledig in Profit worden geborgd. Door de volledige integratie tussen OutSite (website) en InSite (intranet) ben je in staat het administratieve proces, van sollicitatie tot aanname, via workflows te kunnen sturen. Daarnaast kan er solide managementinformatie worden geraadpleegd om zo het recruitmentproces goed te kunnen monitoren.

Uitgelichte functionaliteit

Dit gebruik je voor slimme werving & selectie!

Sollicitant stamkaart

Vacatures zoeken

Talentpool

Externe recruiter via OutSite 

Autorisatie op vacatures

Google Jobs integratie

> Bekijk de themapagina

Blog

"Behoud je eigen goud binnen je organisatie"


Het is geen geheim dat de arbeidsmarkt overspannen is. Cijfers van het CBS laten zien dat in het eerste kwartaal van 2022 tegenover elke 100 werklozen maar liefst 133 vacatures stonden. Mensen vinden lijkt dus onbegonnen werk. Maar het is belangrijk niet alleen te focussen op werven. Want als je dan een nieuwe medewerker hebt gevonden, is het cruciaal om hem of haar te binden en te boeien. Bovendien wil je ze ook laten bloeien.

 

HR-Trendonderzoek 2022

Werving & selectie is in 2022 hét #1 HR Topic


De gevolgen van krapte op de arbeidsmarkt vertalen zich volop in het prioriteitenlijstje van de HR-professional. Waar het thema werving en selectie vorig jaar nog op plek drie stond, staat dit in 2022 op een eerste plaats. Vorig jaar kampte al meer dan de helft van de organisaties met wervingsproblemen. Dit jaar is dit percentage gestegen tot een hoogtepunt van 88 procent. “Naar verwachting blijft dit probleem in 2023 aanhouden. We moeten ons dus echt volledig gaan inzetten op het behoud van medewerkers door nog meer naar hen te luisteren”, vindt Hans van der Spek, manager kenniscentrum HCM bij Berenschot.

> Persbericht 31 mei 2022: Naast werven gaat ook behoud van medewerkers steeds moeizame

De styling van je werken-bij site

Hoe pak je dat aan?


Je wilt van je werken-bij site natuurlijk een zo mooi mogelijk visitekaartje van je organisatie maken. Of het nu gaat om de opmaak, keuzes die je maakt voor de leesbaarheid of de implementatie van Google Tag Manager. Op de themapagina InSite & OutSite styling vind je alle informatie, inclusief webinar, terug!

 

Longread

Tips voor een succesvolle werken-bij website


Je kunt niet verwachten van een sollicitant dat hij of zij een goed beeld krijgt van je bedrijf wanneer je alleen een pagina met vacatures hebt. Jouw werken-bij website moet uitstralen wie je bent. Maar hoe dan? En wat voor informatie moet er op je werken-bij website staan?

 

Aan de slag!

Benut de optimalisatiekans 'Werving & selectie'


Wat levert het op en waar moet je op letten in jouw specifieke situatie? Met het stappenplan van de optimalisatiekans Werving & selectie maak jij de eerste stap. Samen met de Succesmanager ga jij vervolgens een plan opstellen.