Tientallen accountants werken mee aan nieuw Fiscaal Online

AFAS software lanceert officieel de nieuwste versie van haar online fiscale software. Het bijzondere hieraan is dat deze tot stand gekomen is in samenwerking met enkele tientallen accountantskantoren. Mohamed Amri, manager Productmanagement van AFAS “Bij het maken van deze update zijn onze klanten van het begin af aan betrokken geweest. Van het leveren van de input tot het testen van de nieuwe functionaliteit aan toe!”

Zowel de techniek als de interface is met de verzamelde feedback stevig aangepakt. Naast de nieuwe, moderne look en feel is de software nu veel sneller. Hierdoor kunnen accountants meer handelingen verrichten in minder tijdAmri is dan ook zeer tevreden met het resultaat. “De basis onder de fiscale software blijft ongewijzigd. De fiscale planning vindt namelijk volledig plaats met behulp van workflows. Daarmee is het volledige aangifteproces inzichtelijk. Op ieder moment van de dag is de status van de aangiften bekend.”

Lees meer over de fiscale software van AFAS.

In 2002 kwam AFAS in samenwerking met Ernst & Young (nu EY) als eerste softwareleverancier met een volledig online fiscaal softwarepakket op de markt. Bij de nieuwe versie die AFAS nu lanceert, zijn veel meer accountantskantoren betrokken geweest waaronder, Mazars, BDO, Kuipers en ABAB. “Normaal gesproken kunnen klanten gedurende het jaar verbeteringen en wensen bespreken, ook tijdens de inspraaksessies is daar ruimte voor. Maar een heel product op deze manier met een groep klanten ontwikkelen is toch wel iets heel bijzonders” legt Amri uit.

Mazars maakt kennis met het nieuwe fiscaal: