Los CRM is geen CRM

De klant is het begin

Een onderneming heeft klanten nodig. Als bestuurder van een onderneming streeft u dus naar perfecte klantrelaties. Want goede klanten promoten. Ze zijn als het ware uw eigen ambassadeurs. Het is de beste promotie die u kunt krijgen, maar hoe bereikt u dat? Klantrelaties verdienen alle aandacht en zijn van levensbelang voor een gezonde en goedlopende organisatie. U zal elke relatie actief en levendig moeten houden, zodat uw toekomst er rooskleurig uit zal zien.

'The sky is the limit, toch?' Naast de gebruikelijke kwaliteitseisen binnen uw organisatie neemt u de juiste mensen aan en zet ze actief in. Samen met een professioneel CRM-systeem heeft u tenslotte een onderneming met een enorm potentieel. 'The sky is the limit!' Toch? Of niet? Is het alleen een database met klantgegevens, of is er meer? Een losstaand CRM-systeem is eigenlijk een levenloos ding zonder enige waarde. De klantgegevens doen niets voor u als zij niet gekoppeld zijn aan andere bedrijfsprocessen.

Een voorbeeldsituatie:

  • Een klant belt voor een bestelling.
  • De order moet eenvoudig en snel aan de klant gekoppeld worden.
  • Deze order wordt ook gekoppeld aan de verkoper.
  • Logistiek moet dezelfde gegevens weer gebruiken bij het klaarzetten van de goederen.
  • Afdeling transport gebruikt deze gegevens ook weer bij bijvoorbeeld adressering.
  • De voorraad wordt afgeboekt en daarna weer aangevuld voor nieuwe bestellingen.
  • De klant betaalt de factuur.
Overzicht & controle

 

Vandaar onze stelling:"Een losstaand CRM-systeem is geen CRM-systeem."

Publicatie datum: 29 april 2008 00:00