Het onderzoek is gestart op 1 februari. In totaal hebben meer dan 330 basisschool leerlingen aan het onderzoek meegedaan. Gaaf voor de leerlingen (zij hebben een schoolreis voor de hele klas kunnen winnen) en vooral voor onderwijsorganisaties zelf: die krijgen inspiratie om de toekomst tegemoet te gaan!
Het idee van De Kinderdirecteur was eenvoudig: kinderen vullen op de site een vragenlijst in. De uitkomsten hebben we geanonimiseerd en in een i-boek (inspiratieboek) samengevat. Jortijn Bijl, marketing manager bij AFAS: ‘Het onderzoek ging in op vijf thema’s, van technologische ontwikkelingen tot de werkdruk. We hebben kinderen gevraagd wat zij zouden doen als ze directeur waren. Hoe zouden de lessen eruit zien? En het schoolplein? Wat zouden ze doen aan stress bij meesters en juffen?’
Samen met Van Hoorne Entertainment gaven we 25 schoolreisjes weg aan kinderen met de meest originele oplossingen. Op de Avonturenboerderij Molenwaard hebben de kinderen Fien en Teun ontmoet en de Nederlandse natuur en het boerderijleven ontdekt. Hier hebben we een aftermovie van gemaakt: