Donker Interieur kiest voor AFAS: één systeem voor meer overzicht, groei en betere service voor de klant

“We besparen straks veel tijd doordat we minder handmatig hoeven te doen”

Donker Interieur, specialist in interieurbeplanting, kiest voor de software van AFAS om slimmer te werken, door te groeien en klanten nog beter te helpen. Met de overstap naar één centraal systeem komt er een einde aan losse tools, dubbele handelingen en foutgevoelige processen. Het resultaat: meer overzicht, efficiëntere processen en betere dienstverlening.

Tot nu toe werkte Donker Interieur met verschillende systemen voor onder andere planning, urenregistratie, projectadministratie en facturatie. Deze versnippering zorgde voor complexiteit en beperkte het inzicht in belangrijke informatie. Met AFAS worden al deze processen samengebracht in één gebruiksvriendelijk en overzichtelijk systeem, voor onder meer financiën, projecten, inkoop en HRM. Voor planning gebruikt Donker Interieur de software van PCA, die gekoppeld wordt aan AFAS. Zo staat alle informatie op één plek en is deze altijd actueel. “Onze huidige systemen gaven te weinig grip op de kwaliteit en levensduur van onze beplanting”, zegt Manuela Grubešić, divisieleider Donker Interieur. “Dat belemmert onze groei en onze ambitie om bij te dragen aan een gezonde, groene leefomgeving.”

Groei met het oog op kwaliteit

De overstap naar AFAS ondersteunt de ambitieuze groeiplannen van Donker Interieur. Dankzij het nieuwe systeem kan het bedrijf belangrijke klant- en projectdata, zoals locatie, kwaliteit en levensduur van beplanting, nauwkeurig monitoren. Dat leidt tot betere kwaliteitsbewaking, persoonlijkere service en meer aandacht voor duurzaamheid. “Onze processen kostten te veel tijd en waren foutgevoelig”, vertelt Willem Jansen, hoofd bedrijfsbureau bij Donker Groep. “Dat had invloed op het werkplezier en op onze dienstverlening. Met AFAS brengen we structuur aan en creëren we ruimte om klanten sneller, beter en consistenter te helpen.”

Meer duidelijkheid en betere communicatie 

Ook in de communicatie met klanten zet Donker Interieur een grote stap vooruit. Met één geïntegreerd systeem is alle informatie centraal beschikbaar, waardoor sneller en duidelijker kan worden geschakeld. Klanten profiteren van heldere afspraken, vlottere reacties en meer inzicht in hun projecten. “We besparen straks veel tijd doordat we minder handmatig hoeven te doen”, zegt Willem. Manuela vult hierbij aan: “En iedereen, zowel intern als extern, heeft direct inzicht. Dat zorgt voor rust, grip, meer werkplezier en een hogere servicekwaliteit.”

Over Donker Interieur

Donker Interieur (onderdeel van Donker Groep) is specialist in interieurbeplanting en creëert gezonde, groene en inspirerende werkomgevingen. Het bedrijf combineert creativiteit en vakmanschap om organisaties te helpen een prettige leef- en werkomgeving te realiseren. De samenwerking met AFAS begon eerder bij een bijzonder project: de 12,5 meter hoge theaterkoepel in het AFAS Experience Center, volledig bekleed met een tropische plantenwand. Met hun expertise draagt Donker Interieur bij aan een gezondere, groenere wereld, voor medewerkers, klanten én bezoekers.

 
Wil je ook meer overzicht, werkplezier en aandacht voor klanten?
 
Publicatie datum: 3 september 2025 15:21