AFAS heeft een op diverse gebieden een sterk jaar achter de rug. Eerder dit jaar mocht het softwarebedrijf uit Leusden zich met trots de beste werkgever van Nederland én Europa noemen. Maar ook in de MT1000 heeft AFAS een aantal schitterende eerste plekken weten te bemachtigen.
Dit jaar heeft AFAS maar liefst 7 eerste plekken. Het softwarebedrijf prijkt op topposities in de volgende categorieën: Financiële software, HR-software én CRM-software. Opvallend is de hoge score op het gebied van HR-software.
- 1e plaats: Beste bedrijf van Nederland in de sector Financiële software
- 1e plaats: Beste bedrijf van Nederland in de sector HR-software
- 1e plaats: Meest klantgerichte bedrijf van Nederland in de sector HR-software
- 1e plaats: Beste bedrijf van Nederland op het onderdeel Productleiderschap in de sector HR-software
- 1e plaats: Beste bedrijf van Nederland op het onderdeel Excellente uitvoering in de sector HR-software
- 1e plaats: Meest klantgerichte bedrijf van Nederland in de sector CRM-software
Bas van der Veldt, CEO bij AFAS: “Bijna alle bedrijven in Nederland waren afgelopen jaar bezig met thuiswerken, dus hebben we in het HRM-deel van onze software heel wat verbeteringen doorgevoerd. Zo zorgden we voor bijvoorbeeld thuiswerkfunctionaliteit in de software, waarbij reiskosten automatisch meebewegen. En maakten we draaiboeken voor onboarding en offboarding van medewerkers. Maar er kan nog zóveel beter, daarom blijven we doorgaan met innoveren.”
In het MT1000-onderzoek worden bedrijven beoordeeld op hun klantgerichtheid, productleiderschap, excellente uitvoering en de Net Promoter Score (NPS). Volgens het onderzoek is AFAS hét bedrijf met de hoogste NPS-score van Nederland in de sector HR-software. Van der Veldt vervolgt: “Deze hoge NPS-score betekent dat klanten tevreden zijn met ons product. Daar waar het gemiddelde in de markt voor bedrijfssoftware een score van -25 is, halen wij een gemiddelde score van +15, en geeft 2/3 een score van een 8 of hoger. Wij zijn intrinsiek gemotiveerd om te zorgen dat onze klanten meer dan tevreden zijn. Wij willen dat klanten optimaal rendement halen uit onze software, want dan zijn ze zelf succesvoller en tevreden over ons product.”
Overall scoort AFAS een 7e plek in de MT1000 en klom het bedrijf 16 plekken omhoog ten opzichte van 2020. De sleutel van dit succes ligt volgens van der Veldt bij de medewerkers van AFAS. Van der Veldt: “Er gebeurde afgelopen jaar veel waar we wederom geen invloed op hadden. We kozen er daarom voor om ons te richten op wat wél kon: nieuwe dingen bedenken, online werken verder ontwikkelen en nog meer focussen op onze software. En dat is gelukt. Ik ben trots op alle 600 medewerkers die hieraan hebben bijgedragen."
Werk kan zo veel leuker en beter. En met meer oog voor de maatschappij. In veel organisaties zijn mensen druk met de verkeerde dingen. Onnodige handelingen, dubbel werk, fouten herstellen: het kost handenvol tijd en komt de kwaliteit niet ten goede. De missie van AFAS Software is: inspireert beter ondernemen. Dat doet AFAS met software en alles wat ervoor nodig is om die software zo te gebruiken dat je er een hoger doel mee bereikt. Organisaties houden tijd over voor wat ze echt belangrijk vinden, kwaliteit en werkplezier.