Het idee achter de kledinglijn is geïnspireerd op het schooluniform, zoals dat bijvoorbeeld in Engeland bekend is. "Het stimuleert gelijkheid op de werkvloer", zegt Britt Breure, directeur HR & CSR bij AFAS. "Bovendien zorgt het ervoor dat er geen discussie meer is wat gepaste kleding is. Omdat we de kleding kosteloos verstrekken, jagen we de medewerkers niet meer op kosten om representatief gekleed te gaan. Tenslotte is ook duurzaamheid een belangrijke reden voor deze keuze. Met de kledinglijn hebben we meer grip op de keten en het behalen van onze CSR-doelstellingen."
In de eerste fase wordt voorzien in een hoogwaardige polo met zowel korte als lange mouwen in een unisex- en damesmodel. In de toekomst wordt er gekeken naar uitbreiding van de kledinglijn.
De kledinglijn is ontwikkeld in samenwerking met OGER Corporate Fashion Statements. Deze is speciaal ingekocht voor AFAS en wordt versierd met een 3D borduring met het icoon van het AFAS Theater. Patrick Lusink, Managing Director: "We zijn trots om samen met AFAS deze stap te zetten en bij te dragen aan zowel duurzaamheid als uniformiteit in het bedrijf."