Vulka: "Aan je softwarepakket mag je niet twijfelen"

"Iedereen kan een fout maken, maar aan je softwarepakket mag je niet twijfelen."

Verdiep je in wat je koopt, dan kun je eigenlijk nooit teleurgesteld raken. Dat is kernachtig samengevat zijn boodschap als het gaat om de aanschaf van software. Maxim Veenendaal is een actieve softwaregebruiker en adviseert anderen dat ook te zijn. “Je schaft toch een tool aan om je leven makkelijker te maken in plaats van moeilijker?”

Hij zal tijdens het gesprek meerdere keren benadrukken: als bedrijven moet je van elkaar leren en elkaar helpen. Dat is een van de belangrijkste lessen die ceo Maxim Veenendaal van Vulka gedurende ruim twintig jaar ondernemerschap heeft geleerd. Gevraagd naar de belangrijkste doelstellingen van zijn bedrijf antwoordt hij nuchter: “We willen vooral blijven doen waar we goed in zijn, onze kwaliteit en ons oplossend vermogen handhaven. Onze opstelling is innovatief en klantgericht, soms zelfs tot in het extreme.” Want het onderhouden van goede relaties met afnemers en leveranciers is voor zijn bedrijf cruciaal, stelt Veenendaal. “In onze business is de gunfactor erg belangrijk. Daarom behandelen we onze relaties zoals we zelf ook graag behandeld zouden worden. Dat gaat zelfs zo ver dat we van klanten die niet bij ons passen liever afscheid nemen.”

Het in Veenendaal gevestigde Vulka afficheert zich naar de buitenwereld als ‘dé specialist’. Dat specialisme bestrijkt overigens meer dan één werkterrein. Het bedrijf is niet alleen actief op het gebied van uiteenlopende remoplossingen (van oorsprong de kernactiviteit) en liftveiligheidsproducten, maar het levert en onderhoudt ook bos-, tuinen parkmachines. In totaal werken er twaalf mensen bij Vulka. Ceo Maxim Veenendaal nam het bedrijf waar hij al sinds zijn dertiende voor vakantiewerk over de vloer kwam in 1995 over.

Benieuwd naar het hele verhaal van Vulka?