Retail

De administratieve druk verlagen met de software van AFAS.






Meer orders, minder werk


Meerdere kanalen, meerdere webshops, het zorgt ook allemaal voor verschillende inzichten. Werken in de retail brengt een hoop administratieve processen met zich mee. En zodra deze processen niet goed op elkaar afgestemd zijn, heeft dit grote gevolgen voor jouw organisatie. Door zowel het magazijn, een e-commerce platform, jouw winkels en alles voor je eigen medewerkers te synchroniseren met één krachtig ERP-systeem in één database, verlaag je de administratieve druk aanzienlijk. 

Zo krijg je grip op al je processen en  altijd en overal inzicht in de stand van zaken  dankzij de meer dan 100 standaard meegeleverde interactieve dashboards. De software stelt jou in staat om je klanten echt centraal te stellen.

Weten wat onze software voor jouw organisatie kan betekenen?




POS en order app


De order app geeft je zowel online als offline mogelijkheden om verkooporders en -offertes te registreren. Eventueel met barcode scanner. De POS app gebruik je in je winkels als kassasysteem. Beide apps maken gebruik van de data uit het ERP-systeem. Hiervoor werkt AFAS samen met gecertificeerde partners.


WMS


Het magazijnbeheersysteem (Warehouse Management Software) stelt je in staat om op efficiënte wijze klanten te bedienen en grip te houden op processen in je magazijn. Dit reduceert je kosten, verlaagt de werkdruk in je magazijn en levert een flinke tijdswinst op.



Alle gegevens in één database


De integratie tussen de verschillende onderdelen, voorraad, financiële boekhouding, orders vanuit winkels, HRM, planning en offline en online activiteiten zorgt ervoor dat je tot wel 40% van je tijd bespaart op administratieve rompslomp. Geen dubbele vastlegging en een minimale foutkans.


Optimale voorraadbeheer


Wat je op je plank hebt liggen wil je altijd en overal inzichtelijk hebben. Daarnaast wil je ervoor zorgen dat jouw klant nooit mis grijpt. Daarom hebben medewerkers in winkels altijd inzichtelijk wat de voorraden zijn. Ook worden populaire artikelen automatisch bijgevuld.


HRM & Payroll in de retail


Als retailer heb je te maken met veel in- door en uitstroom van mensen. De administratieve lastendruk is daarmee hoog, vooral omdat er vaak decentraal gewerkt wordt en mutaties op meerdere plekken worden doorgevoerd.

Om de hoeveelheid mutaties aan te kunnen, is automatiseren van HR-processen essentieel. Met een minimaal aantal handmatige handelingen wordt de complete HR-cyclus - van eerste contact tot einde contract - van jouw medewerkers met onze software ondersteunt. Het resultaat? Een verdubbeling van je personeelsbestand, behalve op de afdeling HR.

Ontdek meer over onze HRM- en Payroll oplossing

Omnichannel

Jouw klanten centraal


Dat de verkoop van je product inmiddels via verschillende kanalen gaat is niets nieuws meer. De klantreis en de afstemming tussen deze kanalen wordt wel steeds belangrijker. Jouw (potentiële) klant komt op verschillende momenten in aanraking met jouw merk en jouw producten. Je wilt er dus voor zorgen dat ongeacht het kanaal waarmee je klant in contact komt de ervaring en de beleving hetzelfde is en blijft.

Door de gehele klantreis te borgen binnen een overkoepelend systeem zorg je ervoor dat jouw klant altijd centraal staat en een optimale beleving heeft. Daarnaast zijn je operationele- en administratieve processen geïntegreerd in één systeem waardoor je eigen werk ook een stuk overzichtelijker wordt.

Lees er meer over de software van AFAS in de brochure

Ontdek de mogelijkheden van AFAS

De software voor retail bevat onder andere:

  • Financiële administratie
  • Voorraadoptimalisatie
  • Interactieve dashboards
  • Multishop
  • Personeelsadministratie en salarisverwerking
  • POS en order app (Point of Sale)
  • WMS (Warehouse Management Systeem)
  • Centrale inkoop en verkoop


"Waar wij behoefte aan hebben is een leverancier die bereid is om actief met ons mee te denken."

Omoda


Inzicht met dashboards

Dashboard verkoopomzet handelssoftware

Business Intelligence is een standaard onderdeel van onze online software. Met de interactieve dashboards weet je altijd hoe je er vandaag de dag voorstaat. Krijg onder andere inzicht in je voorraad, verkoopomzet, marge, levertijden en openstaande orders. Allemaal standaard in de software van AFAS.


Meer weten over onze software?

We komen graag met je in contact!

 



Of bel ons op: 033 - 43 43 883

Maak een afspraak