Retail

De administratieve druk verlagen met de software van AFAS.







Meer orders, minder werk


Meerdere kanalen, meerdere webshops, het zorgt ook allemaal voor verschillende inzichten. Werken in de retail brengt een hoop administratieve processen met zich mee. En zodra deze processen niet goed op elkaar afgestemd zijn, heeft dit grote gevolgen voor jouw organisatie. Door zowel het magazijn, een e-commerce platform, jouw winkels en alles voor je eigen medewerkers te synchroniseren met één krachtig ERP-systeem in één database, verlaag je de administratieve druk aanzienlijk. 

Zo krijg je grip op al je processen en altijd en overal inzicht in de stand van zaken dankzij de meer dan 100 standaard meegeleverde interactieve dashboards. De software stelt jou in staat om je klanten echt centraal te stellen.

Weten wat onze software voor jouw organisatie kan betekenen?





POS en order app koppelen


Koppel gemakkelijk met een order app om zowel online als offline je verkooporders en -offertes te registreren. Eventueel met barcode scanner. De POS app gebruik je in je winkels als kassasysteem. Beide apps maken gebruik van de data uit het ERP-systeem. Hiervoor werkt AFAS samen met gecertificeerde partners.


Koppelmogelijkheden


Naast de standaard integratie met onder meer HRM en financieel, kun je de software ook koppelen met bijvoorbeeld webshops en productconfiguratie. Voor de meest optimale automatisering maken we daarvoor gebruik van partners.



Alle gegevens in één database


De integratie tussen de verschillende onderdelen, voorraad, financiële boekhouding, orders vanuit winkels, HRM, planning en offline en online activiteiten zorgt ervoor dat je tot wel 40% van je tijd bespaart op administratieve rompslomp. Geen dubbele vastlegging en een minimale foutkans.


Optimale voorraadbeheer


Wat je op je plank hebt liggen wil je altijd en overal inzichtelijk hebben. Daarnaast wil je ervoor zorgen dat jouw klant nooit mis grijpt. Daarom hebben medewerkers in winkels altijd inzichtelijk wat de voorraden zijn. Ook worden populaire artikelen automatisch bijgevuld.



HRM & Payroll in de retail


Als retailer heb je te maken met veel in- door en uitstroom van mensen. De administratieve lastendruk is daarmee hoog, vooral omdat er vaak decentraal gewerkt wordt en mutaties op meerdere plekken worden doorgevoerd.

Om de hoeveelheid mutaties aan te kunnen, is automatiseren van HR-processen essentieel. Met een minimaal aantal handmatige handelingen wordt de complete HR-cyclus - van eerste contact tot einde contract - van jouw medewerkers met onze software ondersteunt. Het resultaat? Een verdubbeling van je personeelsbestand, behalve op de afdeling HR.

Ontdek meer over onze HRM- en Payroll oplossing



"We wilden heel graag werken met een partij die thuis is in de Nederlandse wetgeving en in de voor ons geldende cao. We wilden vooral dat onze processen er veel efficiënter van zouden worden, doordat medewerkers en leidinggevenden veel meer zelf zouden kunnen regelen."

Sander van Schie, Director National HR Projects ALDI

Logo Aldi



Omnichannel

Jouw klanten centraal


Dat de verkoop van je product inmiddels via verschillende kanalen gaat is niets nieuws meer. De klantreis en de afstemming tussen deze kanalen wordt wel steeds belangrijker. Jouw (potentiële) klant komt op verschillende momenten in aanraking met jouw merk en jouw producten. Je wilt er dus voor zorgen dat ongeacht het kanaal waarmee je klant in contact komt de ervaring en de beleving hetzelfde is en blijft.

Door de gehele klantreis te borgen binnen een overkoepelend systeem zorg je ervoor dat jouw klant altijd centraal staat en een optimale beleving heeft. Daarnaast zijn je operationele- en administratieve processen geïntegreerd in één systeem waardoor je eigen werk ook een stuk overzichtelijker wordt.

Lees er meer over de software van AFAS in de brochure



Ontdek de mogelijkheden van AFAS


De software voor retail bevat onder andere:

  • Financiële administratie
  • Voorraadoptimalisatie
  • Interactieve dashboards
  • Multishop
  • Personeelsadministratie en salarisverwerking
  • Klant- & leveranciersportal
  • Centrale inkoop en verkoop

Koppel je favoriete software aan AFAS

Met AFAS als bron voor al je data


Om de automatisering van je processen nog verder te optimaliseren kan je de voor jou belangrijke softwaresystemen koppelen met AFAS.

Vind de juiste AFAS Partner op AFASpartner.nl


Weet jij hoe jouw organisatie er vandaag voor staat?

Inzicht met dashboards

Business Intelligence is een standaard onderdeel van onze online software. Met de interactieve dashboards weet je altijd hoe je er vandaag de dag voorstaat. Krijg onder andere inzicht in je voorraad, verkoopomzet, marge, levertijden en openstaande orders. Allemaal standaard in de software van AFAS.


Wil jij ook slimmer werken?

Wij helpen je jouw bedrijfsprocessen te automatiseren.




Of bel ons direct op: 033 - 43 43 883

Maak een afspraak
Software van eigen bodem