Over de telefoon wordt mijn enthousiasme over ons product en de visie daarachter vaak positief ontvangen. Maar als ik dan aanbied dat een collega een demonstratie komt geven, hoor ik vaak dat het even niet goed uitkomt, want busy season enzovoort. “Bel na de zomer nog maar eens terug.” Dat doe ik vanzelfsprekend graag, maar ik hoop dat het dan niet te laat is. Want een overstap naar een ander aangiftepakket, van welke leverancier dan ook, is bepaald geen sinecure. (Wij hebben daar trouwens een handige checklist voor ontwikkeld.)
Begin dus op tijd met de oriëntatie op nieuwe software, is mijn advies. In principe ga je immers een duurzame samenwerking aan. Je wilt het jaar erop noodgedwongen niet weer aan een nieuwe oriëntatieronde beginnen.
Ik verwacht dat het gros van de accountantskantoren dat dit jaar overstapt op een nieuw aangiftepakket dat in de loop van dit jaar gaat doen. Dat betekent waarschijnlijk dat wij bij AFAS na de zomer handenvol werk hebben aan het uitvoeren van conversies, waarvoor we het voorbereidende werk in het voorjaar en de zomer hebben uitgevoerd. Voor wat betreft de inzet van consultants houden wij hier natuurlijk rekening mee, maar het houdt een keer op.
Met andere woorden: als je meer wilt weten over de fiscale aangiftesoftware van AFAS is nu het moment om contact op te nemen. Want jij wilt niet achter het net vissen en wij willen niemand teleurstellen. Op jouw verzoek verzorgen wij graag een demonstratie. Of kom naar onze fiscale sessie op 28 april die in het teken staat van AFAS Fiscaal en de onzekerheid in de markt. Die onzekerheid nemen wij graag weg.