Een sterke portal biedt klanten uitgebreide self-service mogelijkheden. Ze loggen in en hebben direct toegang tot hun persoonlijk dossier. Documenten inzien of up- en downloaden is heel gemakkelijk. Dit is de perfecte basis om persoonlijke service te bieden. Daarom is het zo belangrijk om OutSite niet als doorgeefluik te zien, maar juist als onderdeel van je communicatiestrategie. Je kunt mensen die – veilig – inloggen meteen met hun naam welkom heten en zelf instellingen laten bepalen. Op die manier bouw je continu aan een positieve klantervaring.
Er zijn ook praktische redenen om via een portal te communiceren. Je wilt namelijk geen (privacy)gevoelige informatie via mail versturen. Klanten hebben met tweefactor-authenticatie veilige toegang tot hun gegevens. Bovendien breng je alle processen makkelijk onder in workflows die beginnen en eindigen bij de klant. Die hoeft alleen in actie te komen als het nodig is. Dat maak je gewoon zo makkelijk mogelijk. En dit allemaal AVG-proof! Naast de veiligheid is de vindbaarheid van de communicatie met je klanten goed geregeld. Alle communicatie staat niet in de diverse mailboxen van je collega’s, maar centraal opgeslagen in de klantportal. Zo kun je constant de juiste dienstverlening bieden, ook al is een collega een tijdje afwezig of inmiddels uit dienst.
Naast digitaal goedkeuren van documenten en/of aangiften, kan de klant in zijn eigen dossier documenten klaarzetten of vragen stellen aan zijn accountant. Maar er is ook inzicht in de belangrijke KPI’s, 24/7 toegang tot persoonlijke documenten en je kunt direct inloggen in third party applicaties (SSO). En dit alles binnen dezelfde, intuïtieve en veilige omgeving.
Self-service is de ideale basis om de dienstverlening uit te breiden en te laten groeien. Je levert namelijk persoonlijke service zonder dat het veel extra inspanningen kost. Klanten regelen heel veel zelf. Hierdoor kunnen jouw mensen zich focussen op het bieden van extra meerwaarde voor klanten. Wat te denken van een tool om de kosten voor het aannemen van een nieuwe medewerker te berekenen. Die integreer je zo in OutSite.
De potentie van OutSite is enorm. Klanten kunnen en willen heel veel zelf doen. Het is dan wel zaak dat je de tijd neemt om een goede klantportal neer te zetten. Natuurlijk door alles op de juiste manier in te richten, maar vooral ook om OutSite te upgraden naar een compleet en klantgericht communicatieplatform. Daar profiteert iedereen van; jij en vooral je klant.