Er wordt keihard gewerkt bij AFAS en de trein dendert vaak maar door. Maar, gelukkig wordt er ook heel veel plezier gemaakt. Werken bij AFAS moet voornamelijk gewoon héél erg leuk zijn; Work hard, play hard. In het pand kun je jezelf uitleven op de Arcadekasten en de voetbaltafels. Ze staan er niet voor niets, dus maak er gebruik van! We organiseren gedurende het jaar verschillende activiteiten, uitjes en thema-avonden waar collega’s elkaar beter leren kennen.
“Werk met gezond verstand en in het belang van AFAS“
Onze Feestcommissie organiseert jaarlijks het welbekende AFAS-uitje voor alle medewerkers en hun partner. Dit is hét moment van het jaar waar je bij moet zijn!
Jaarlijks hebben alle afdelingen binnen AFAS hun eigen inspiratiedag(-en). De organisatie wordt gedaan door de afdeling zelf. De inspiratiedag(-en) staan in het teken van kennis delen, inspiratie opdoen voor de toekomst en teambonding.
We vinden het belangrijk om goed te doen. Niet alleen via de AFAS Foundation, maar ook door zelf elk jaar goed te doen. Elke afdeling krijgt daarom elk jaar een halve dag vrij om een teamactiviteit te doen voor een goed doel. Erg leuk én nuttig! De betreffende Stichting wordt aangedragen door de AFAS Foundation.
Elke afdeling organiseert jaarlijks zelf een teamuitje. Je krijgt hier een halve vrije dag voor én een budget van 100,- per medewerker.
Eén vrijdag in de maand zijn al onze collega’s bij AFAS. Dit is ons Cultuurcafé. Deze dag staat in het teken van teammeetings, informatie delen en het vieren van alle verjaardagen van die maand met een taartje. Om 16.00 uur sluiten we de dag af in ons theater met het Cultuurcafé. In het Cultuurcafé nemen we met elkaar de maand door. Wat er wordt gepresenteerd? Onze CEO, Bas , staat stil bij “De AFAS Goed & Slecht Nieuwsshow”, Arnold, de CFO, neemt ons mee in de cijfers, per keer presenteert een afdeling van AFAS zichzelf en we delen lief & leed met elkaar. We sluiten het Cultuurcafé rond 17.30 uur af met een borrel.
Elke vrijdagmiddag, op de Cultuurcafés na, houden we vanaf 16.30 uur ons Happy Hour. Naast een borrel is er een aantal collega’s dat de week doorneemt en vertelt wat zij die week hebben gedaan.
We hechten er waarde aan om op een gepaste manier stil te staan bij belangrijke mijlpalen van onze medewerkers. Denk hierbij aan verjaardagen, bruiloften, geboorten en jubilea.
Iedere eerste week van januari strijden 6 medewerkers tegen elkaar in de “Medewerker van het jaar verkiezing”. Deze 6 kandidaten worden gekozen door alle medewerkers van AFAS. De medewerker van het jaar verkiezing staat elk jaar in het teken van een ander thema. Zo hebben we o.a. de “Clash of the clans” en “de jongens tegen de meisjes” gehad. De winnaar van de Medewerker van het jaar verkiezing wint eeuwige roem in de AFAS-geschiedenis.
Naast al die festiviteiten zijn er nog wat andere momenten waarop onze medewerkers een cadeau verdienen & krijgen;
We zijn er ook voor je op de momenten dat het niet zo goed gaat… of wanneer je ons gewoon goed kunt gebruiken!
We zijn er niet alleen als het feest is, maar ook juist op de momenten dat het misschien even niet zo goed met je gaat of dat je ons op een andere manier heel goed kunt gebruiken.
Heb je een financiële uitdaging en kun je hier wel wat hulp bij gebruiken? Dan is het mogelijk om een niet-hypothecaire lening te krijgen bij AFAS.
We hopen er nooit mee te maken te krijgen, maar mocht je overlijden keren wij zo snel mogelijk aan de erven een bedrag uit, ter grootte van 3 maal je maandsalaris.
Mocht er privé een situatie zijn waar je hulp bij kan gebruiken. Laat het ons weten!