De AFAS Werkwijzer


“Ik ga niet naar mijn werk, ik ga naar AFAS”


Deze Werkwijzer is voor iedereen die bij AFAS werkt en voor iedereen die benieuwd is hoe wij bij AFAS werken.  


We zijn een Nederlands familiebedrijf. Een beetje gek, een tikkeltje eigenwijs, maar vooral vol passie als het gaat om klanten en het inspireren van ondernemers. Met ruim 400 getalenteerde collega’s inspireren we bedrijven tot beter ondernemen. Met als uitgangspunt ons eigen softwareproduct. Deze Werkwijzer vertelt je wat onze uitgangspunten zijn. AFAS blijft groeien. We hopen dat onze nieuwe collega’s deze uitgangspunten blijven omarmen. Ben je nieuw bij AFAS? Welkom! Ondanks dat onze basisprincipes in deze Werkwijzer belangrijk zijn, willen we je één ding meegeven; jouw ideeën, talent, passie en energie zorgen ervoor dat AFAS dat fantastische en inspirerende bedrijf blijft. Fijn dat je er bent!


AFAS inspireert beter ondernemen. Het doel van deze Werkwijzer is om je handvatten te bieden voor de praktische vertaling van die visie. Want hoe inspireer je beter ondernemen? Deze Werkwijzer is voor iedereen die bij AFAS werkt en, en in het kader van Open Source HR, voor iedereen die benieuwd is hoe wij bij AFAS werken. 

In onze beleving maken regels harteloos en hersendood. Wij kiezen er daarom voor om te werken vanuit vertrouwen. Verwacht dus niet dat je eindeloos veel regels in deze Werkwijzer tegenkomt. In deze Werkwijzer vind je vaker een advies of richtlijn en soms gewoon helemaal niets. Neem verantwoordelijkheid, overleg met collega’s en handel vanuit gezond verstand. Dat is ons credo.

Ben je benieuwd naar meer inhoudelijk informatie omtrent bijvoorbeeld onze pensioenregeling of de leaseregeling? Dan vind je deze op ons intranet, InSite. 

Wees kritisch op de inhoud van deze Werkwijzer en deel je gedachten, toevoegingen, opmerkingen en kritische noten. Als organisatie zijn we in beweging. Deze Werkwijzer groeit met ons mee.



Dit is wat ons drijft

Als organisatie zijn we in staat om elk jaar te groeien in medewerkers, in klanten en in AFAS-fans. Dit is geen toeval. Daar ligt een heldere visie, uitgesproken keuzes en een transparante manier van zakendoen aan ten grondslag. Het is ons doel ervoor te zorgen dat de gemiddelde AFAS klant efficiënter, winstgevender, klantvriendelijker, leuker en socialer is dan een organisatie die (nog) niet met AFAS werkt.   

Hoe we dit doen? Door goede software te bieden, veel kennis in huis te hebben, maar voornamelijk door te inspireren! AFAS inspireert beter ondernemen. Wij willen met onze software en dienstverlening ondernemen niet alleen inzichtelijk, efficiënter en goedkoper maken, maar ook leuker en beter. Onze medewerkers geven zelf het goede voorbeeld, werken nauw met elkaar samen en inspireren en enthousiasmeren onze (potentiële) klanten dagelijks.

Wat daarvoor nodig is? Wij geloven dat het in onze bedrijfscultuur verborgen zit. Als je bij AFAS werkt, bén je AFAS. Iedereen werkt dagelijks mee om deze unieke bedrijfscultuur in stand te houden.




Je houdt er van of je haat het, er is geen tussenweg. We zijn streng in ons selectiebeleid zodat we alleen de juiste talenten aannemen die het AFAS DNA bezitten. We nemen geen genoegen met een 8/10, wij willen onszelf en de organisatie steeds verbeteren. 

We zijn ervan overtuigd dat gelukkige medewerkers zorgen voor gelukkige klanten, ook wel “AFAS-fans” genaamd, en dat het resultaat vanzelf volgt. We willen dan ook een excellente organisatie zijn voor onze medewerkers. Vertrouwen en verantwoordelijkheid, persoonlijke betrokkenheid, een inspirerende werkomgeving en een transparante bedrijfsvoering vinden we ontzettend belangrijk. Al onze targets, realisaties en KPI's zijn op persoonsniveau voor iedereen inzichtelijk. Elke maand praten we alle collega's bij tijdens de Kantoordag.  

AFAS is een echt “doe-bedrijf”. Aan onze manier van werken liggen geen 10-jarenplannen vooraf. Er is een duidelijke lange termijnvisie, maar hoe we daar precies zullen komen? Dat bekijken we van dag tot dag. Dit zorgt ervoor dat we flexibel en continu in beweging zijn. Elke dag worden we weer een procentje beter en komen we dichterbij het bereiken van ons doel. 


We hebben één belangrijke regel:

“Werk met gezond verstand en in het belang van AFAS“ 

Ontmoet een aantal van onze medewerkers

Bodine Wubben

Functie: Supportmedewerker

Werkt bij AFAS sinds: 1 juni 2017

Sylvia Ponsen

Functie: Consultant

Werkt bij AFAS sinds: 1 oktober 2016

Jeroen Van Stokkum

Functie: Manager ICT

Werkt bij AFAS sinds: 15 april 2002

Gerben Eversdijk

Functie: Commercieel manager

Werkt bij AFAS sinds: 1 oktober 2003

Geert Schouten

Functie: Software architect

Werkt bij AFAS sinds:1 juni 2015

Betti Sonderman

Functie: Schoonmaker

Werkt bij AFAS sinds:1 november 2007

Kies een eiland

Kom meer te weten over dit onderdeel van onze werkwijzer


Terug naar de home van de AFAS Werkwijzer

Arbeidsvoorwaarden
Automatiseren
Feest
Leren & ontwikkelen
Uitstroom
Vitaliteit
Werving & selectie