Profit update oktober 2017 


 Vanaf eind oktober 2017 wordt Profit 4 uitgeleverd. 
 Wat kun je verwachten van deze update? 

 

 

Profit bevat weer een aantal belangrijke verbeteringen. Van uren boeken via InSite tot optimalisaties voor cursussen en wettelijke wijzigingen.

 

Algemeen


Wat zijn de belangrijkste nieuwe algemene zaken?

Digitaal ondertekenen


De ontwikkeling van digitaal ondertekenen is gereed. AFAS wacht alleen nog op de beschikbaarheid van een passend certificaat. Inmiddels is er een uitspraak vanuit Agentschap Telecom dat sommige Qualified Trust Service Providers (TSP) het zogenoemde eIDAS-certificaat kunnen produceren. Wij hebben inmiddels contact met leveranciers van de partijen en zitten midden in het aanschafproces. Zodra het certificaat geïnstalleerd is, kunnen we beginnen met uitleveren.

De verwachting op dit moment is dat we eind november kunnen beginnen met uitleveren.

Projecten


Wat zijn de belangrijkste nieuwe zaken rondom Projecten?

Uren boeken via InSite


In veel organisaties houden medewerkers hun uren bij. Voor bijvoorbeeld facturering, projectverantwoording of het meten van productiviteit. Medewerkers snappen best dat de registratie van uren zinvol is, maar de meesten spenderen hun kostbare tijd liever op een andere manier. Met de module Uren boeken is het echter zo gedaan.

Uren boeken web biedt de volgende voordelen:

  • Gemakkelijk navigeren door de weken en maanden
  • Alle boekingen worden direct automatisch opgeslagen
  • Je kunt snel op terugkerende project/werksoort combinaties boeken middels favorieten en recente combinaties
  • Duidelijke statussen van de geboekte uren
  • In één oogopslag zie je hoeveel uren je al geboekt hebt en hoeveel je er nog moet boeken
  • Alle geboekte uren zijn direct nacalculatieregels. Geen vertraging meer dus!

Termijnfacturatie vanuit voorcalculatie

Meerdere termijnen koppelen aan een fase


Vanuit een voorcalculatie kun je nu snel factuurtermijnen toevoegen en klaarzetten voor facturatie. Dit zorgt voor minder fouten (want je hoeft niets meer over te typen).

Ook kun je nu factuurtermijnen via InSite gereedmelden.

HRM


Wat zijn de belangrijkste nieuwe zaken rondom HRM?

Lerarenregister
Makkelijk conformeren aan de nieuwe wetgeving


Voor het Lerarenregister moeten scholen voor 1 augustus 2018 gegevens hebben aangeleverd. Profit gaat je bij het aanleverproces ondersteunen. Vanaf deze update kun je medewerkers op contractniveau voorzien van een benoemingsgrondslag en onderwijsterreinen. Vanaf Profit 5 kun je de vastgelegde gegevens aanleveren aan DUO.

Journaalstructuur importeren
Gemakkelijker journaalstructuren inrichten


Je kunt nu de journaalstructuur importeren. Vooral wanneer je gebruik maakt van meerdere journaalstructuren in je omgeving zal dit je ontzettend veel tijd besparen.

Nieuw in loonbeslagen
Beslagvrije voet als percentage van het nettoloon


Het is nu mogelijk om de beslagvrije voet als percentage van het nettoloon vast te leggen. Deurwaarders kunnen bij lage inkomens, of inkomens die flink kunnen schommelen, de beslagvrije voet opleggen in de vorm van een percentage. Bij een percentage van 90% gaat er van elke verdiende euro 90 cent naar de werknemer en 10 cent naar de beslaglegger.

Inzicht pensioenaangifte
Meer inzicht in de inhoud van de aangiftes


We hebben de weergave van de aangifte geoptimaliseerd, zodat je snel ziet welke medewerkers bijvoorbeeld uitgesloten worden voor de loonaangifte, geen instantie voor de pensioenaangifte hebben of geen regelingen voor de pensioenaangifte hebben. Indien nodig kun je direct actie ondernemen.

CRM


Wat zijn de belangrijkste nieuwe zaken rondom CRM?

Cursisten beheren hun eigen inschrijvingen


Vanaf deze update is het mogelijk dat cursisten of bezoekers van een evenement zichzelf kunnen afmelden via InSite of OutSite. Daarnaast kan een cursist in OutSite niet alleen een introducé aanmelden, maar de introducé ook wijzigen of afmelden. Als organisator van een cursus of evenement zorg je er zo voor dat je minder tijd kwijt bent aan het verwerken van uitzonderingen.

Uitbreiding cursusberichten


Cursusmanagement biedt nu meer mogelijkheden om cursisten/deelnemers op een geautomatiseerde manier te informeren. Naast de cursusbevestiging en -herinnering kun je nu namelijk ook andere berichten aan de cursus koppelen met een zelf gekozen tijdsinterval.

Ordermanagement & Financieel


Wat zijn de belangrijkste nieuwe zaken rondom Ordermanagement & Financieel?

OCI-koppeling inkoopaanvragen

Interne inkopen direct in de webshop bestellen


Laat je medewerkers nu hun interne inkopen direct in de webshop van je inkooprelatie bestellen via de OCI-koppeling. Profit zet de bestelling om in een inkoopaanvraag. Dat scheelt je tijd en moeite! Je hoeft het assortiment namelijk niet meer zelf te beheren en de prijzen zijn altijd up-to-date. Als het artikel al in Profit bekend is, dan wordt de prijs bijgewerkt.

Dossieritems vastleggen

Op inkoop, verkoop en voorcalculatie


Je kunt nu dossieritems vastleggen bij specifieke in- en verkoopoffertes, in- en verkooporders en op voorcalculaties. Vanaf nu vis je de juiste informatie zo uit het dossier! Het orderdossier is ook zichtbaar op de betreffende pagina's in InSite en OutSite.

Pro-rata btw in inkoop

De juiste btw-code voorstellen


Als je met pro rata btw in de inkoop te maken hebt, kan Profit in Ordermanagement nu beter de juiste btw-code voorstellen. Dit vergemakkelijkt het journaliseren naar Financieel. Hiervoor richt je per kostenplaats (verbijzonderingscode) in hoeveel er teruggevorderd mag worden.

Geen klant, maar alles weten over de software van AFAS?