Ordermanagement

Altijd inzicht en overzicht over het orderproces.





Meer orders, minder werk!


Met ordermanagement zorg je voor een optimaal en transparant beheer van jouw orderprocessen, dankzij de integratie van portals en workflows. Met als ultiem doel: meer orders, minder administratief werk! Met een geïntegreerd orderproces zorg je voor minder fouten en meer snelheid. Dat betekent uiteindelijk een hogere marge. Automatisering van het gehele proces, resulteert in volledige controle over elke stap. 

Beheersing van het orderproces geeft een hoger rendement. Inzicht en dashboards geven je houvast. Je hebt op een interactieve manier inzichtelijk hoe de hele organisatie er voor staat en welke keuzes je moet maken. Dit lukt vanwege de integratie met onder meer financieel en HRM.

Weten wat onze software voor jouw organisatie kan betekenen?




Efficiënte inkoop en verkoop


Succesvolle verkoop begint bij de eigen inkoop. Zo laag mogelijke inkoopkosten zorgen immers voor een zo hoog mogelijke marge. Met de ordermanagement software heb je inzicht in prijzen, kortingen, marges en voorraad. Kortom, al je essentiële KPI's.

Lees er meer over in onze brochure



Voorraad


Goederenontvangsten zijn direct te confronteren met inkoopfacturen en zichtbaar in je voorraad. Hiermee voorkom je fouten en hou je grip op je inkoopproces. Je wilt ook inzicht in het héle inkoopproces. Dat heb je door de integratie met onder meer financieel. 

Lees er meer over in onze brochure


Van budget tot betaling


Je wilt voldoen aan de vraag van jouw klanten, maar je wilt óók grip op je processen houden en inzicht van begin tot eind. Het gehele orderproces wil je managen, van budget tot betaling. Ordermanagement vangt het proces voor je op. Daarbij laat het je op elk moment zien hoe je organisatie ervoor staat. Door de interactieve dashboards die er standaard bijgeleverd zijn, kun je elk proces inzien en op de resultaten sturen. Dit betekent dat je vooruit kan kijken in plaats van je achteruitkijkspiegel continu te moeten raadplegen. Actueel inzicht levert je optimaal rendement op.

Ontdek de mogelijkheden van AFAS

Klantportal: contact met je klanten


Klanten en potentiële klanten zijn belangrijk voor de continuïteit van je organisatie. Het is essentieel om zo veel mogelijk over hen te weten te komen en vast te leggen. Daarom kunnen klanten in de klantportal hun eigen gegevens bijhouden. Jouw klant weet nu eenmaal meer van zichzelf dan jij. Daarbij bepaal je zelf welke gegevens jouw klanten zien en welke ze kunnen wijzigen. Daarnaast is de klantportal optimaal in te zetten om informatie te delen met je klanten. Zo kun je facturen inzien en offertes accorderen. Maar ook een consultant of een cursus boeken. Leg deze informatie vast in de klantportal en je maakt deze direct beschikbaar voor alle klanten.

Leveranciersportal


Met ordermanagement heb je de mogelijkheid om inkoopoffertes naar leveranciers te sturen. Bovendien kun je dankzij de OutSite-portal met je leveranciers communiceren via workflows en kunnen zij direct online een offerte aanbieden. Op die manier ben je altijd in staat om in te kopen tegen de beste prijzen en leveringsvoorwaarden. Door dezelfde inkoopofferte bij meerdere leveranciers aan te vragen kan je eenvoudig verschillende opties per offerte ontvangen en vergelijken. Zonder veel bellen of e-mailen beschik je voortdurend over een actueel beeld van de beste inkoopopties, ook als je maar met enkele leveranciers zaken doet.

Technotape vertelt hoe zij werken met AFAS


"We runnen projecten vanuit hetzelfde systeem als waarin we het ordermanagement doen. Alle administratie, en alle processen, van aanvraag tot aftersale: het draait in AFAS. Daardoor konden we ook echt maximaal digitaal gaan. We raken nooit meer iets kwijt, omdat alles in één systeem zit."

Roossien over AFAS




Inzicht via dashboards

Dashboard verkoopomzet ordermanagement

Met de BI dashboards toon je alle belangrijke data uit de software van AFAS op een overzichtelijke manier. Je maakt van ruwe data begrijpelijke informatie. Door deze informatie inzichtelijk te maken, kun je beter sturen op het resultaat. Bovendien kun je inzoomen op de gegevens en filteren op de informatie die je wil zien. Business Intelligence wordt standaard en klaar voor gebruik meegeleverd in de software.

Een greep uit de standaard beschikbare dashboards

  • Actuele voorraad
  • Inkoop
  • Verkoop
  • Verkoopomzet
  • Voorraad


Meer weten over onze software?

We komen graag met je in contact!




Of bel ons op: 033 - 43 43 883

Maak een afspraak