Van bestelling tot levering: de administratie vereenvoudig je met ordermanagement in AFAS Software

Automatiseer de productie- en handelsprocessen met ordermanagement in de software van AFAS. Jouw ultieme doel: meer orders, minder werk.

 

 

  • Ruim 1.400 handelsbedrijven werken al met de software van AFAS

Laat automatisering voor je werken

Minder administratie en sneller werken

 

Met ordermanagement krijg je weer grip op je handels- en productieprocessen. Het proces van bestelling tot levering en van stuklijst tot product is geïntegreerd onze ERP-software. Zo automatiseer je processen, heb je een actueel beeld van je voorraad bij in- en verkoop en weet je altijd wat je marge is. En dit allemaal vanuit één online systeem.

Met een samengevoegd orderproces zorg je voor minder fouten en meer snelheid. Dat betekent uiteindelijk een hogere marge. En dat is wat jij wil, nietwaar? Zo veel mogelijk automatiseren van je processen zorgt voor meer effectiviteit, snellere doorlooptijden en kostenbesparing.

Voorraad, inkoop, verkoop, orderbeheer, boekhouding, CRM en HRM zijn allemaal samengevoegd in één ERP-systeem. Zo bewaar je alle informatie op één centrale plek en heb je altijd direct inzicht.

Weten wat ordermanagement in ons ERP-systeem voor jouw organisatie kan betekenen?

 

 En lees hoe je met één ERP-systeem je bedrijfsprocessen automatiseert

Efficiënte inkoop en verkoop


Succesvolle verkoop begint bij de eigen inkoop. Zo laag mogelijke inkoopkosten zorgen namelijk voor een zo hoog mogelijke marge. Met de ordermanagement software heb je inzicht in prijzen, kortingen, marges en actuele voorraad. Kortom, al je essentiële KPI's.

Lees er meer over in onze brochure

Voorraad


Goederenontvangsten zijn direct te confronteren met inkoopfacturen en zichtbaar in je voorraad. Hiermee voorkom je fouten en hou je grip op je inkoopproces. Je wilt ook inzicht in het héle inkoopproces. Dat inzicht ontstaat door de integratie met onder meer financieel. 

Lees er meer over in onze brochure

1402 handelsbedrijven werken al met de software van AFAS

Waaronder deze 6 bedrijven. En daar zijn we trots op!

Perfecte logistiek maakt van Technotape marktleider in minder dan 10 jaar tijd

Hoe? Bekijk de video

 

Van budget tot betaling


Je wilt voldoen aan de vraag van jouw klanten, maar je wilt óók grip op je processen houden en inzicht van begin tot eind. Het gehele orderproces wil je managen, van budget tot betaling. Ordermanagement vangt het proces voor je op. Daarbij laat het je op elk moment zien hoe je organisatie ervoor staat.

Door de interactieve dashboards die er standaard bijgeleverd zijn, kun je elk proces inzien en op de resultaten sturen. Dit betekent dat je vooruit kan kijken in plaats van je achteruitkijkspiegel continu te moeten raadplegen. Actueel inzicht levert je optimaal rendement op.

Ontdek de mogelijkheden van AFAS

"Omdat we werken met gecontroleerde processen is er minder verspilling. Daardoor werken we niet alleen efficiënter, maar ook effectiever."

 

Klantportal: contact met je klanten


Klanten en potentiële klanten zijn belangrijk voor de continuïteit van je organisatie. Daarbij is een goede vastlegging van gegevens essentieel. Met jouw eigen klantportal houden jouw klanten hun eigen gegevens eenvoudig bij. Jouw klant weet nu eenmaal meer van zichzelf dan jij. Daarbij bepaal je zelf welke gegevens jouw klanten zien en welke ze kunnen wijzigen. Daarnaast is de klantportal optimaal in te zetten om informatie te delen met je klanten. Zo kun je facturen inzien en offertes accorderen, maar ook een consultant of een cursus boeken. Leg deze informatie vast in jouw eigen klantportal en maak deze direct beschikbaar voor alle klanten.

Bestelportal


Met ordermanagement heb je de mogelijkheid om inkoopoffertes naar leveranciers te sturen. Bovendien kun je dankzij de OutSite-portal met je leveranciers communiceren via workflows en kunnen zij direct online een offerte aanbieden. Op die manier ben je altijd in staat om in te kopen tegen de beste prijzen en leveringsvoorwaarden. Door dezelfde inkoopofferte bij meerdere leveranciers aan te vragen kan je eenvoudig verschillende opties per offerte ontvangen en vergelijken. Zonder veel bellen of e-mailen beschik je voortdurend over een actueel beeld van de beste inkoopopties, ook als je maar met enkele leveranciers zaken doet.

Handelsbedrijf met maximaal 20 medewerkers?

Krijg grip op je voorraadbeheer, orders en inkoopfacturen met AFAS

 
  • Standaard software, afgestemd op jouw praktijk
  • Binnen 2 maanden live met de software
  • Vast bedrag per maand, zonder opstartkosten

Koppelmogelijkheden

Koppel met je webshop, scanoplossing of productconfiguratie


Naast de standaard integratie met onder meer HRM en financieel, kun je de software ook koppelen met bijvoorbeeld webshops, scanoplossingen en productconfiguratie. Voor het koppelen van je favoriete software met AFAS maken we gebruik van partners. Benieuwd welke software je kunt koppelen?

Vind de juiste partner op Partner.AFAS.nl.

"Ik kan wel stoer gaan roepen dat we met de automatisering van onze online verkoopactiviteiten twee FTE besparen, maar ik kan dat niet hard maken. We ontslaan hier namelijk geen mensen. We zetten ze elders in de organisatie in, bijvoorbeeld voor direct klantcontact. Dat is ook een stuk leuker dan het overtypen van klantorders."

 

Weet jij hoe jouw bedrijf er vandaag voor staat?

Inzicht met dashboards

Met de BI-dashboards toon je belangrijke data voor jou uit de software van AFAS op een overzichtelijke manier. De data is goed te begrijpen. Door deze informatie inzichtelijk te maken, kun je beter de kansen en bedreigingen in kaart brengen. Bovendien kun je inzoomen op de gegevens en filteren op de informatie die je wil zien. Business Intelligence wordt standaard en klaar voor gebruik meegeleverd in de software.

Een greep uit de standaard beschikbare dashboards

  •  Actuele voorraad
  •  Crediteuren
  •  Debiteuren
  •  Inkoop
  •  Jaarrekening
  •  Verkoop
  •  Verkoopomzet
  •  Voorraad
  •  Winst en verlies

Wil jij ook slimmer werken?

Wij helpen je je bedrijfsprocessen te automatiseren.

 

Of bel ons direct op: 033 - 43 43 883