Automatiseer je inkoop, verkoop en voorraadbeheer met ERP Direct

 

Slimme software gaat jou helpen je handelsprocessen te automatiseren. De tijd die jij terugverdient zet je in voor écht belangrijk zaken: jouw organisatie en je klanten!

  •  Eén systeem voor al je bedrijfsprocessen
  •  Alles-in-één-bedrag zonder opstartkosten
  •  Snel van start met onze software

 

 

Meer klanten dan je aankunt?

Dat is helemaal niet nodig met ERP Direct

 

Je bespaart veel tijd door trage, administratieve werkzaamheden te automatiseren met onze software. En al die tijd zet jij natuurlijk in om aandacht te besteden aan jouw klanten.

 

Heb je bezwaar tegen?

  • Meer werkplezier

  • Minder administratieve taken

  • Meer orders en minder werk

Ontdek dan de mogelijkheden van AFAS

 

Ruim 1.400 handelsorganisaties werken al met AFAS

Waaronder deze 5 organisaties. En daar zijn we trots op!

Te veel orders, te weinig tijd?

 

Met ERP Direct zorg je dat je met minder moeite meer orders verwerkt.

Weten wat er in de AFAS template zit? Download de brochure!

Goed voorraadbeheer? Blije klanten!

Vaak zijn marges flinterdun. Klanten willen steeds snellere en betere service en daarom is een efficiënte bedrijfsvoering cruciaal. Met de juiste hoeveelheid voorraad en overzichtelijk magazijnbeheer zorg je voor tevreden klanten. Je hoeft nooit meer ‘nee’ te verkopen. De voorraad is altijd actueel en je hebt nooit meer te weinig of juist te veel voorraad.

Krijg inzicht in:

  • Het juiste bestelmoment én bestelhoeveelheid
  • De benodigde minimumvoorraad
  • Uitgaande goederen en levertijden
  • Inkoopprijzen

De boekhouding is geïntegreerd

Met hetzelfde softwarepakket beheer je je volledige boekhouding. Je voorkomt te hoge voorraden, doordat je voor de inkoop en verkoop altijd werkt met actuele cijfers. Het facturatieproces wordt vereenvoudigd en je matcht moeiteloos inkooporders met inkoopfacturen. Hierdoor wordt je facturatie efficiënter en heb je altijd inzicht in je boekingen. 

De voordelen van een geïntegreerde boekhouding

  • Werken met realtime-informatie
  • Geen te hoge of te lage voorraden meer
  • Financiële administratie eenvoudig actueel
  • Altijd inzicht in je bedrijfsresultaat

Leg het vast in CRM. Aandacht voor de klant!

Je verkoopproces is het belangrijkste onderdeel voor de onderneming. Met ons CRM-systeem zijn je klantgegevens vastgelegd op één centrale plek. Je hebt vanuit het digitale dossier direct inzicht wat je klant besteld, wie de contactpersonen zijn en of de facturen zijn betaald. Zo leg je van bestelling tot levering alle contactmoment eenvoudig vast in CRM.

De voordelen van AFAS CRM

  • Creëer een compleet beeld van je klanten & relaties
  • Eenmalige vastlegging voor de hele organisatie
  • Integratie met Kamer van Koophandel (KvK)
  • Integratie met Outlook agendakoppeling (Exchange)

Inzicht met dashboards

Met onze standaard dashboards toon je alle belangrijke data op een overzichtelijke manier. Je maakt van ruwe data begrijpelijke informatie. Bovendien kun je inzoomen op de gegevens en filteren op de informatie die je wil zien. Het feit dat ze realtime-inzicht bieden is cruciaal voor jouw bedrijf, waar de situatie ieder moment weer anders is.

Voorbeelden van standaard beschikbare dashboards

  • Actuele voorraad
  • Inkoop
  • Verkoop
  • Winst en verlies

Inspiratiesessie - Laat automatisering voor je werken

 Speciaal voor handelsbedrijven -   AFAS Hoofdkantoor, Leusden

 

Als handels- of productiebedrijf wil je het liefste grip op je processen. Het proces van bestelling tot levering is volledig geïntegreerd met de ERP-software van AFAS. Zo automatiseer je dus niet alleen je processen, maar heb je ook een actueel beeld van je voorraad bij in- en verkoop én weet je altijd wat je marge is.

Wil jij nou weten hoe dit eruit ziet? Of heb je hier vragen over? Komende tijd vertelt Salesmanager Floor Vreekamp op meerdere momenten in dit jaar, je graag alles hierover. Na dit ochtendprogramma ga jij naar huis met kennis, zijn je vragen beantwoord en weet je of AFAS je kan helpen met jouw vraagstukken.

Schrijf je hieronder in of lees meer over deze inspiratiesessie!

Handelsonderneming Smit is klaar voor de toekomst dankzij ERP Direct 

'Dankzij de software van AFAS kunnen we meebewegen met nieuwe ontwikkelingen.'

- Kees van Tiel. Eigenaar Handelsonderneming Smit

Starten met AFAS is niet spannend

Ruim 1.400 handelsbedrijven die werken met AFAS bewijzen dat!


Om het maximale uit de software te halen, is het van belang om deze vanaf het begin goed in te richten.

De opstart zal volledig online plaatsvinden. In onze software hebben wij alvast een hoop processen ingericht aan de hand van onze ervaring met ruim 12.000 implementaties en onze visie op een goed geautomatiseerde organisatie. Hierdoor kun je sneller aan de slag. Dit scheelt je tijd én geld, ook als jouw organisatie nog verder groeit.

Tarieven ERP Direct

Hoeveel medewerkers heb je in dienst?

  • 1 - 10
  • 11 - 15
  • 16 - 20
  • 21 - 25
  • 25 +

Maandbedrag is inclusief:

  •  Implementatie van de software
  •  Online cursus
  •  Helpdesk
  •  Hosting in de cloud

Maandbedrag is inclusief:

  •  Implementatie van de software
  •  Online cursus
  •  Helpdesk
  •  Hosting in de cloud

Veelgestelde vragen

Krijg direct antwoord op de veelgestelde vragen.

> Naar het overzicht

Veelgestelde vragen

Krijg direct antwoord op de veelgestelde vragen.

> Naar het overzicht

Dienstverlening

Ook na de implementatie helpen we je graag verder.

> Bekijk onze dienstverlening

Dienstverlening

Ook na de implementatie helpen we je graag verder.

> Bekijk onze dienstverlening

Meer inzicht voor Tupak dankzij

ERP Direct

''Een paar drukken op de knop en iedereen weer precies wat er speelt qua verkoop en offertes.''

- Arjan van Hassel. Accountmanager binnendienst Tupak

Ontdek de mogelijkheden van AFAS

Veelgestelde vragen ERP Direct

 

 Welke functionaliteit is inbegrepen in ERP Direct?

Je krijgt de beschikking over de volledige ERP-oplossing van AFAS, maar we beperken ons in de implementatie tot het pakket zoals hierboven beschreven. Een gedetailleerdere omschrijving van de functionaliteit vind je in onze brochure.

 Hoe lang duurt het voordat ik kan starten?

Dit is afhankelijk van jouw wensen en beschikbare tijd. Na jouw keuze voor ERP Direct gaan wij gelijk aan de slag voor je, bijvoorbeeld met het klaarzetten van onze software voor jouw organisatie. Daarnaast vragen we van jou om tijd vrij te maken voor het volgen van een online cursus. Vanuit AFAS is het haalbaar om binnen twee weken live te gaan met de primaire processen van ERP Direct. Uiteraard is het geen probleem als jouw voorkeur is om dit te verspreiden over een langere periode.

 Wat wordt bedoeld met de template van AFAS?

In de afgelopen 20 jaar hebben wij ruim 12.000 klanten geïmplementeerd. Op basis hiervan hebben wij een template ingericht die continu wordt aangevuld. Bij (handels)bedrijven zijn enorm veel administratieve processen gelijk aan elkaar. Deze processen zijn geborgd in een speciale template voor het bedrijfsleven. Je processen worden dus altijd zo optimaal en actueel mogelijk ingericht. De template is in principe voor elk bedrijf te gebruiken.

 Hoeveel tijd moet ik vrij maken om te investeren in kennis?

Hou rekening met 2 dagen online cursus (afhankelijk van hoe snel je er doorheen gaat) om jouw eigen basiskennis neer te zetten. De cursus volg je vanaf je eigen werkplek. Met deze basiskennis maak je een vliegende start. Uiteraard kun je vervolgens meerdere verdiepingscursussen volgen om je kennis uit te breiden. Deze verdiepingscursussen zijn niet inbegrepen in je abonnement.

 Kan ik mijn licentie uitbreiden met oog op de groei van mijn bedrijf in de toekomst?

Het is dagelijks mogelijk om je licentie uit te breiden. Via afas.nl/mutaties vind je een overzicht van jouw actieve abonnement(en). Dit is ook de plek waar je zelf je licentie kan wijzigen (zowel omhoog als naar beneden). Al onze klanten werken met precies dezelfde versie van ons ERP-pakket. Dus de software groeit gewoon met je mee als jouw bedrijf ook groeit. Geen overstap of dure investeringen wanneer je bedrijf groeit dus! En ook als het even tegenzit kan je het aantal licenties zelf aanpassen. Dit wordt in de eerst volgende maand dan automatisch verwerkt.

 Kan ik gegevens overzetten vanuit een ander softwarepakket naar AFAS?

Een nieuw softwarepakket biedt kansen! Je gaat namelijk met een schone lei verder. En je oude gegevens? Halverwege een boekjaar? Ook daar zijn oplossingen voor. Bij AFAS hebben we gelukkig veel ervaring met het overstappen van softwarepakket. Zo stap je eenvoudig over van bijvoorbeeld AccountView, Exact, Unit4 of andere softwarepakketten. Met een goede voorbereiding valt het best mee. Daarom helpen we je graag op weg. Overstappen van softwarepakket hoeft dus niet spannend te zijn. 

 Hoe ziet de ondersteuning en dienstverlening er uit na live-gang?

Tijdens de implementatie helpen onze consultants op afstand bij de inrichting van de software en de begeleiding hiervan. Na live-gang zijn er diverse mogelijkheden waar je terecht kan met jouw vragen. We hebben ze op een rijtje gezet:

  • Help Center en Support
    Het Help Center is dé zoekmachine voor het antwoord op je vraag. Gemiddeld worden 80% van de vragen al beantwoord in het Help Center! Loop je tegen een probleem aan tijdens het uitvoeren van je dagelijkse werkzaamheden wat je niet kan oplossen met het Help Center? Dan helpt AFAS Support je dit probleem gratis op te lossen. 70 collega's verdeeld over 4 gespecialiseerde teams staan voor je klaar om je te helpen.
  • Servicemanagement
    Heb je een kleine inrichtingsvraag? Een nieuwe workflow of nieuw proces in de software waar je snel mee aan de slag wil? Dit pakken we direct op met onze Servicemanagers. De inrichting kan op afstand uitgevoerd worden, terwijl jij doorgaat met je werk, maar óók samen met jou. Zo dragen wij kennis over aan jou en heb je ons de volgende keer niet meer nodig. De servicemanager is jouw flexibele consultant op afstand en is per uur in te schakelen tegen een kleine vergoeding.
  • Consultancy
    AFAS consultants hoeven geen vaste parkeerplaats bij jouw bedrijf. Wij gaan er namelijk van uit dat onze consultant je doelgericht ondersteunt, zodat je als organisatie voornamelijk zelfstandig verder kunt. Mocht je in de toekomst verder willen optimaliseren, staan onze consultants natuurlijk voor je klaar.

Wil jij ook slimmer werken?

Wij helpen je je bedrijfsprocessen te automatiseren.

Of bel ons direct op: 033 - 43 43 883