Wandelchallenge vanuit softwarebedrijf AFAS groeit uit tot ware hype

"We kunnen nu veel jongeren met hersenletsel aan een betere toekomst helpen!"

Leusden, 3 mei 2021 - AFAS bestaat 25 jaar en heeft dit jubileum onder andere gevierd door een wandelchallenge te organiseren en hiermee geld in te zamelen voor de Hersenstichting. Bijna zevenduizend Nederlanders hebben 50.000 euro bij elkaar gelopen. Het bedrag wordt vanuit de AFAS Foundation geschonken aan het project De Class van de Hersenstichting, een project dat jongeren met hersenletsel helpt en begeleid bij het vinden van een baan. Vandaag is de cheque overhandigd aan de Hersenstichting.

Doel van de actie was om juist in deze tijd iedereen zoveel mogelijk van de bank of achter zijn werkplek weg te krijgen. Geheel in lijn met de boodschap van de Hersenstichting zou dat voor meer vitaliteit en productiviteit moeten zorgen. “Het is fantastisch om te zien dat heel Nederland onze vijfentwintigste verjaardag heeft aangegrepen om massaal te wandelen voor het goede doel en aan hun eigen gezondheid te hebben gewerkt”, stelt Bas van der Veldt, CEO bij AFAS.

Heel Nederland doet mee

In totaal hebben er bijna zevenduizend Nederlanders deelgenomen aan de AFAS Challenge. Niet alleen medewerkers en klanten zijn aan de wandel geslagen, maar ontzettend veel Nederlanders zijn van de bank gekomen. “We hebben mensen weten te raken met deze actie waardoor het bedrag dat we hebben opgehaald voor het goede doel niet 25.000 euro is, maar 50.000 euro. Dat is echt heel gaaf. Missie geslaagd!”, aldus Bas van der Veldt.

Feestelijke viering

Vandaag wordt het succes van de challenge in kleine setting gevierd in het nieuwe pand van AFAS. Op deze dag overhandigt AFAS de cheque aan de Hersenstichting. De Class is oorspronkelijk opgezet door de Edwin van der Sar Foundation, die begin 2021 is gefuseerd met de Hersenstichting. Naast de ambassadeurs is ook een aantal jongeren aanwezig die De Class  succesvol hebben doorlopen.

Dankzij De Class krijgen jongeren, tussen de 18 en 30 jaar oud, met hersenletsel een intensief coachingstraject en worden ze geholpen in hun zoektocht naar een baan. Door de hoogte van het eindbedrag kunnen verschillende jongeren weer deelnemen aan De Class.

“Een groot succes waarmee we ontzettend veel jongeren met hersenletsel aan een betere toekomst kunnen helpen”, zegt ambassadeur Edwin van der Sar enthousiast.

Over AFAS Software

Werk kan zo veel leuker en beter. En met meer oog voor de maatschappij. In veel organisaties zijn mensen druk met de verkeerde dingen. Onnodige handelingen, dubbel werk, fouten herstellen: het kost handenvol tijd en komt de kwaliteit niet ten goede. De missie van AFAS Software is: inspireert beter ondernemen. Dat doet AFAS met software en alles wat ervoor nodig is om die software zo te gebruiken dat je er een hoger doel mee bereikt. Organisaties houden tijd over voor wat ze echt belangrijk vinden, kwaliteit en werkplezier.