AFAS trotse winnaar Koning Willem I Prijs

Leusdens softwarebedrijf enorm blij met prestigieuze prijs

Nijmegen, 28 mei 2018 - Tijdens de uitreiking van de Koning Willem I prijs 2018 konden de handen in de lucht. AFAS Software, producent van administratieve software, ontving maandagavond in de Stadsschouwburg in Nijmegen de Koning Willem I Prijs in de categorie Grootbedrijf uit handen van Mona Keijzer, staatssecretaris van Economische Zaken. Het softwarebedrijf liet onder andere Royal HaskoningDHV en Eska BV achter zich.

"Dit is nu al het hoogtepunt van 2018”, stelt Bas van der Veldt, CEO van AFAS Software. “Een mooie bekroning van jaren hard werken. Maar ik wil wel toevoegen dat vooral onze medewerkers bijdragen aan ons succes. Deze AFAS-familie is een heel belangrijk onderdeel van het succes dat we hebben behaald.”

Maatschappelijk betrokken en onconventioneel

"AFAS blinkt uit in de moderne en onconventionele omgang met klanten en andere stakeholders en levert een substantiële bijdrage aan de maatschappij" zo luidde het juryrapport van de Koning Willem I prijs, doelend op het vooruitstrevende karakter van AFAS waarbij ze altijd probeert zoveel mogelijk te automatiseren zonder het menselijke contact uit het oog te verliezen. Zo proberen ze in alles de klant ervaringen te geven die 'typisch AFAS' zijn, of dat nu de lunch in het restaurant van AFAS is of tijdens een bezoekje aan je favoriete artiest in AFAS Live.

(Bas van der Veldt showt de Koning Willem 1 prijs aan 1500 klanten tijdens de AFAS Open klantendagen in AFAS Live)

Elke dag het maximale

Bas van der Veldt, herkent zich in de woorden van Martin van Pernis: “Durf en daadkracht zijn belangrijke begrippen voor ons. We zijn een familiebedrijf dat elke dag het maximale levert voor zijn klanten. We hebben een cultuur van elke dag een beetje beter worden én van plezier in het werk. Want het is onze overtuiging, dat blije medewerkers zorgen voor blije klanten.”

Goed ondernemerschap

Goed ondernemerschap toont AFAS Software ook doordat de onderneming haar winst terugstort in een stichting voor goede doelen. Iets wat de jury van de stichting erg aansprak. Van der Veldt: “Het zit in ons DNA om terug te geven aan de maatschappij. We stellen per jaar via onze AFAS Foundation een flink budget beschikbaar voor projecten over de hele wereld. In Nederland ondersteunen we projecten binnen de gezondheidzorg, het onderwijs en de samenleving.”

Eerder ontvingen Koninklijke Philips N.V. (2016), Koninklijke FrieslandCampina N.V. (2014), VDL Groep (2012), Stage Entertainment (2010) en Fugro (2008) de award.

Over de Koning Willem I prijs

De Koning Willem I Prijs is een prestigieuze en onafhankelijke ondernemingsprijs die tweejaarlijks wordt toegekend door de Koning Willem I Stichting. De prijs wordt in twee categorieën uitgereikt: grootbedrijf en mkb. Ondernemingen die de afgelopen jaren durf, daadkracht, duurzaamheid, doorzettingsvermogen en goed ondernemerschap hebben getoond, komen in aanmerking. De Koning Willem I Prijs en Plaquette worden zowel door gevestigde bedrijven met een lange historie als door jonge, innovatieve bedrijven geambieerd. De Stichting is vernoemd naar Koning Willem I (1772-1843), de Koopman-Koning die bekend stond om zijn handelsgeest. Hare Majesteit Koningin Máxima is ere-voorzitter van de Stichting.

Over AFAS Software

AFAS Software is een Nederlands familiebedrijf dat al ruim 20 jaar helpt bedrijven beter te ondernemen. Software is daarin niet het doel, maar een middel om bedrijfsprocessen beter, makkelijker en leuker te laten verlopen. Met hun ene product bedienen ze ruim 11.000 klanten, dat voor elk bedrijf naar hun specifieke wensen in te richten is. Hierdoor zijn klanten van AFAS in staat hun klanten en medewerkers beter en sneller te bedienen.