AFAS & Relatienet introduceren eerste datingapp voor zakelijke markt

Data driven daten: een revolutionair partnerschap in de datingmarkt

Je ziet je collega’s waarschijnlijk vaker dan je vrienden en familie. Niet gek dat veel relaties dan ook starten op de werkvloer. Daarnaast blijkt dat je relatiestatus van grote invloed kan zijn op je algehele welbevinden. Relatienet en AFAS slaan daarom de handen ineen om het liefdesgeluk en daarmee ook het werkgeluk op de werkvloer toe te laten nemen.

Focus op alle medewerkers

Bij Relatienet is de slogan ‘’Dating heruitgevonden’’. Waar traditionele datingsites zich focussen op het individu, biedt Relatienet een oplossing voor werkgevers. Volgens Willem Schepers, CEO Relatienet, is het feit dat AFAS in zee gaat met Relatienet een enorme kans om het online zakelijk daten naar het volgende niveau te brengen.

Bas van der Veldt (AFAS) en Willem Schepers (Relatienet.eu) lichten toe:

Slim algoritme in AFAS Pocket

Het slimme algoritme van Relatienet in combinatie met de data uit jouw HR-systeem zorgt ervoor dat de perfecte match ontstaat tussen twee medewerkers. En daar komt AFAS om de hoek kijken. Dankzij de AFAS Pocket app heeft een groot deel van de Nederlanders al toegang tot hun belangrijke werkzaken op hun telefoon. Deze zomer wordt de nieuwe functionaliteit 'Relatie Self Service' toegevoegd aan de AFAS Pocket app. Deze integratie komt gratis beschikbaar voor alle klanten van AFAS. Na activatie worden single medewerkers automatisch aan elkaar gekoppeld dankzij het algoritme van Relatienet. In de AFAS Pocket app kun je elkaar liken en, wanneer deze interesse wederzijds is, contact met elkaar zoeken. Bas van der Veldt, CEO van AFAS: "Ons motto is 'Inspireert beter ondernemen' en daarbij vinden wij werkgeluk het belangrijkste dat er is. Veel mensen werken al dagelijks met onze software in een zakelijke setting, waarom zou je dan niet simpelweg wat functionaliteit toevoegen om ook het privéleven makkelijker en aangenamer te maken?"

Hoe nu verder?

Door deze nieuwe gratis functionaliteit maken Relatienet en AFAS het voor 2,1 miljoen werknemers van 11.000 bedrijven in Nederland makkelijker om de liefde te vinden. Wil je met je profiel terecht komen in RSS? Dan moet je dit expliciet aangeven. Daarnaast is er door de integratie met HR-systemen geen enkele mogelijkheid om een nepprofiel aan te maken. En dankzij end-to-end-encryption kunnen medewerkers er volledig op vertrouwen dat de berichten die zij onderling naar elkaar sturen veilig aankomen. Relatie Self Service wordt deze zomer gratis beschikbaar voor alle klanten van AFAS.

Over Relatienet

Relatienet is er voor iedereen die op zoek is naar een levenspartner. Waar traditionele datingsites zich focussen op het individu, biedt Relatienet een oplossing voor bedrijven. Dankzij een slim algoritme gecombineerd met data uit jouw HR-systeem weet Relatienet de perfecte match te maken.