Waar Jonas in een eerdere campagne vooral het gezicht was van herkenbare frustraties op de werkvloer, is hij in deze nieuwe commercial uitgegroeid tot een gids binnen zijn organisatie. Hij laat zien hoe werkplezier toeneemt wanneer processen logisch, geautomatiseerd en goed geregeld zijn. Zijn collega’s zien hem niet alleen als degene die AFAS introduceerde, maar als gids die hen dagelijks slimmer laat werken.
Met humor, nuchterheid en het nodige zelfvertrouwen wijst Jonas de weg. De scènes raken net het randje van ongemak.
Jonas is inmiddels ook helemaal verwerkt in de software van AFAS als AI-assistent. Hij helpt bijvoorbeeld met het plaatsen van slimme reacties bij workflows en het uitvoeren van AI-opdrachten.
Martijn Delahaye, Directeur Marketing bij AFAS: “Met deze nieuwe campagne bouwen we voort op onze eerdere campagne. Dit keer laten we in een mockumentary-format zien wat je écht met onze software kunt bereiken. Door herkenbare situaties en humor maken we zichtbaar hoe AFAS processen versnelt, tijd bespaart en complexe taken eenvoudiger maakt. Zo maken we de impact van onze software zichtbaar en begrijpelijk.”
De campagne is opgebouwd rondom één verhaal, met een langere hoofdcommercial als basis. Vanuit dit verhaal zijn meerdere korte clips ontwikkeld voor verschillende doelgroepen, grotendeels gebaseerd op specifieke scènes en herkenbare gebeurtenissen. Deze zijn aangevuld met korte productgerichte clips en tag-ons rond concrete toepassingen van AFAS Software. De campagne wordt breed online ingezet en ondersteund met radio- en podcastreclame.
De commercial is ontwikkeld door Formatique, een creatief videobureau en sinds 2018 betrokken is bij diverse uitingen van het softwarebedrijf. TAMBR verzorgde de audio-identiteit voor de campagne.