AFAS blijft ook komende drie jaar naamgever stadion AZ

ALKMAAR - AFAS Software blijft de komende drie seizoenen naamgever van het stadion van AZ. Het bedrijf uit Leusden zwaait na dit seizoen af als hoofsponsor van AZ, maar blijft op deze manier nauw betrokken bij de club. AFAS is sinds 2010 naamgever van het AFAS Stadion.

In de afgelopen twaalf seizoenen werden er meer dan 3.400.000 bezoekers verwelkomd in het AFAS Stadion, werkte AZ 554 duels af in de thuishaven en waren er tot dusver 1.034 doelpunten te zien.

Koster: ‘Echte partner’

“AFAS is de afgelopen jaren niet een sponsor, maar een echte partner geweest”, zegt Commercieel Directeur Michael Koster. “Zij hebben ons niet alleen financieel gesteund, maar ook altijd meegedacht in wat het beste voor AZ zou zijn. Het is best bijzonder voor een voetbalclub om een partner van twaalf jaar te hebben gehad. Hoewel we afscheid nemen van AFAS als hoofdsponsor, zijn we ontzettend blij dat een loyale sponsor aan de club verbonden blijft. Dit tekent de unieke samenwerking tussen AZ en AFAS.”

Van der Veldt: 'Onvergetelijke ervaringen'

“In twaalf jaar hebben wij duizenden relaties een unieke ervaring kunnen bieden in het AFAS Stadion. Dat blijven we de komende 3 jaar ook doen”, licht Bas van der Veldt, Algemeen Directeur van AFAS, toe. “Zo bieden we ruimte aan AZ om verder te groeien, maar blijven we verbonden aan deze prachtige club en zetten we onze fijne samenwerking voort.”