Die baan moest er ook wel komen, na een half jaar bij Support te zitten, ga je jezelf zó thuis voelen bij AFAS dat je bijna niet weg kán. Nu ga ik tijdens het afronden van mijn scriptie alvast beginnen met mijn opleiding bij de afdeling Support. Dit is een flinke klus, want bij het team Accountancy moet ik de fiscale wetgeving, het softwarepakket AFAS Profit en alle interne processen bij AFAS leren kennen.
Door de goede sfeer en teamgeest bij Support en AFAS, heerst er een sterke drive om klanten verder te brengen. Deze drive gaat mij helpen om mijn opleiding af te ronden en zo snel mogelijk het team te versterken.
Mijn afstudeeronderzoek bij AFAS ga ik, tijdens het werk bij Support, voortzetten. Het onderwerp is: hoe zorgt AFAS ervoor dat klanten met nog meer plezier werken met de software zodat er minder gebruikersvragen bij Support gesteld worden. Jaarlijks komen 100.000 incidenten binnen bij AFAS, dit zijn onder andere wensen, zo nu en dan fouten maar ook gebruikersvragen. 53% van die 100.000 zijn gebruikersvragen; het antwoord op deze vraag had de gebruiker zelf in de KnowledgeBase kunnen vinden of hij had door een cursus te volgen het antwoord geweten. In de toekomst moet dit percentage aanzienlijk verminderd worden, dat is het doel van mijn onderzoek. Een flinke, maar zeker een leuke uitdaging.
Als u in de toekomst met AFAS belt krijgt u misschien mij wel aan de lijn! Maar denk er aan, zoek eerst eens op de KnowledgeBase naar uw antwoord!
01-08-12 t/m 31-02-13 IVA Stagiair bij AFAS Support
01-01-13 t/m ??-??-?? Supportmedewerker team Accountancy