Directeur Ien Stijns kwam in de zoektocht naar een meer integrale aanpak op het gebied van administratieve processen uit bij AFAS. “We wilden weer graag minder afhankelijk zijn van een derde partij voor wat betreft de inrichting, het onderhoud en de optimalisatie van het systeem. Daarnaast wilden we zeker op het gebied van rapportages een stevige verbeterslag bewerkstelligen.”
Het doel van Stijns is om zo snel mogelijk duidelijk zichtbare verbetering van de organisatieprocessen te realiseren en op basis van heldere rapportages dagelijks inzicht te krijgen in de resultaten. “Als inzichtelijk wordt waar de gaten zitten en wat er verbeterd kan worden, kunnen we grote slagen maken op het gebied van efficiency en werkplezier.”
Ien Stijns benadrukt dat de keuze voor AFAS niet alleen ingegeven is door functionele voordelen. “Het is zeker in het voordeel van AFAS geweest dat ze als enige koppelen met het kassasysteem van TT, maar wij investeren niet alleen in een systeem dat toekomstbestendig is. Wij vinden het ook belangrijk dat AFAS als bedrijf zich kritisch opstelt en gebruik maakt van de input van de gebruikers om zowel haar producten als de eigen organisatie voortdurend te blijven ontwikkelen.”