Opnieuw ITO certificering voor AFAS Support Center

Na een kort certificeringstraject heeft AFAS ERP Software uit Leusden de ITO-certificering weer zeker weten te stellen. ITO staat voor Instituut voor Telecom Organisatie en zet zich in voor de bereikbaarheid en klantgerichtheid van organisaties. De certificering is bijzonder omdat zowel het webkanaal, de AFAS klantportal, als de telefonische dienstverlening is gecertificeerd. Het objectieve telecomkeurmerk wordt aanbevolen door een groot aantal overheids- en consumentenorganisaties.

Trots Gert van Assen, Manager AFAS Support, is trots op de certificering. "Het is de bevestiging en waardering dat we serieus en goed bezig zijn. In alle contactmomenten met onze klanten streven we naar de hoogste kwaliteit. Dat doen we bijvoorbeeld door wekelijks te sturen op de individuele prestaties van de Supportmedewerkers. We kunnen heel eenvoudig zien waar bijvoorbeeld kennis ontbreekt en extra opleiding nodig is om de kwaliteit naar een hoger niveau te tillen."

Daarnaast streeft van Assen naar een zo hoog mogelijk percentage zogenaamd 'First Time Fix'. Dit geeft de mate aan waarin Support in staat is om de klant in één contactmoment de gewenste oplossing te geven. Van Assen: "Door de hoge kwaliteitswaarden waar we mee werken, geven we inmiddels in 91% van de gevallen direct het antwoord waar de klant naar zoekt, en daar zijn we best trots op. We streven er echter naar om dit percentage nog verder omhoog te krijgen."

ITO Jaarcongres De ITO certificering wordt uitgereikt tijdens het ITO jaarcongres, dat plaatsvindt bij AFAS in Leusden. "Het organiseren van het ITO jaarcongres bij AFAS, bezegelt de lange termijn relatie waar beide partijen naar streven" aldus van Assen. Het ITO jaarcongres is speciaal bedoeld voor het customer service management, call center management, marketing managers, klachtenmanagers en directie.

AFAS ERP software Leusden ontvangt ITO Certificering vlnr

Martijn Wouters - Procesleider AFAS Supportcenter,

Herman Zondag – Directeur Customer Operations,

Gert van Assen Manager AFAS Supportcenter en

Casper te Winkel Procesleider AFAS Supportcenter.

Publicatie datum: 4 november 2010 00:00