U zult de afgelopen weken ook het oranje poppetje wel gezien hebben.Overal kom je hem tegen en hij lijkt ook overal in te zitten.We zijn op onderzoek uitgegaan en zijn er achter gekomen dat hij niet in AFAS Profit zit.
De website www.plasticheroes.nltoonde alleen nog een advertentie zoals ook op de tv en reclameborden te zien is.Echter nog voordat de reclameondersteunende pagina's op deze website gelanceerd waren,was in Google al te zien dat de reclameactie over het scheiden van plastic afval ging.Bij het zoeken naar "Plastic hero" in de meest populaire zoekmachine verscheen de term "Plastic afval kun je beter scheiden". Inmiddels bevat de website een uitgebreide uitleg over de actie; het scheiden van plastic uit ons afval.
Zoals gezegd zit plastic niet in Profit. Logisch, want het is een softwareproduct.Wat er wel in Profit zit is eigenlijk heel bijzonder.Dit wordt bij AFAS namelijk door onze klanten zelf bepaald!In het voorjaar worden de jaarlijkse inspraaksessies gehouden.Tijdens deze sessies wordt gericht op verschillende productonderdelen ingegaan.Onze klanten kunnen dan aangeven wat ze in AFAS Profit willen hebben.Met ons hightech stemsysteem in het Da Vinci theater wordt meteen gekeken of de wens bij meerdere klanten speelt.
We hopen dat het succes van onze jaarlijkse inspraaksessies ook een voorbode is voor het succes van de actie om plastic afval te scheiden.Een beter milieu begint bij jezelf en een nog beter AFAS Profit product begint bij een inspraaksessie.
Arjan van Ruiten
Product Marketingmanager Accountancy