Meer slagkracht voor Vereniging van Keurslagers

Het zijn spannende tijden voor de Vereniging van Keurslagers. Deze maand gaat de vereniging live met de software van AFAS. Een flinke uitdaging, want tot dit moment werkte de organisatie met verschillende systemen. Al die systemen en modules maken plaats voor een geïntegreerd pakket dat versondernemers van concurrentiekracht in de markt voorziet. ‘Software maakt betere begeleiding mogelijk zonder dat we administratief uitdijen. Wij investeren ermee in mensen, niet in arbeidsplaatsen.’

De Vereniging van Keurslagers is ontstaan met als doel om gezamenlijk reclame te maken, maar door de jaren heen zijn de diensten uitgebreid. Inmiddels biedt de organisatie ook niet meer uitsluitend ondersteuning aan Keurslagers, maar aan alle ‘versspecialisten’. Bakkerijen, vishandels, groentewinkels en kaasspeciaalzaken, ze staan voor dezelfde uitdaging en slaan daarom de handen ineen onder de vlag van VPNL, Versplatform Nederland, een volle dochter van de Vereniging van Keurslagers.

Automatiseringspartner

De ondersteuning zoals de Vereniging van Keurslagers die biedt aan haar leden en aan de VPNL-klanten, is complex en divers. ‘Door de opkomst van internet, websites en sociale media is onze service steeds meer een ICT-aangelegenheid geworden’, zegt Algemeen Directeur Ruud Bakker. ‘Daar hebben we dus altijd op alle mogelijke manieren in geïnvesteerd.’ De complexiteit van de dienstverlening die de organisatie biedt, was één van de redenen voor de Vereniging van Keurslagers om op zoek te gaan naar nieuwe software en voor AFAS te kiezen als automatiseringspartner.

Bakker: ‘Het is niet zo dat wij morgen omvallen als we niet voor een nieuw systeem kiezen, maar we bereiden ons voor op een volgend level. We willen dóór, groeien in kwaliteit van dienstverlening en kwantiteit als het gaat om aangesloten versspecialisten. Software stelt ons in staat de versspecialisten beter te begeleiden zonder dat we administratief uitdijen. Wij investeren ermee in mensen, niet in arbeidsplaatsen.’

Dienstverlening

De overstap naar nieuwe software en het daardoor optimaal kunnen bespelen van de markt is ook volgens Marketing Manager Joep Klaver een must: ‘Wij groeien als organisatie. We moeten intern op de hoogte zijn van alles wat er speelt. Onze service is gericht op de individuele ondernemer, elke slager of versspecialist moet zijn eigen unieke verhaal kunnen vertellen en succesvol zijn in zijn lokale markt. Wij zullen in staat zijn om alles wat we hun aanbieden beter bereikbaar en inzetbaar te maken. Onze dienstverlening gaat er meer toe doen.’

Publicatie datum: 15 oktober 2014 08:30