De softwareproducten HRM, payroll, CRM, financieel, abonnementen, logistiek, fiscaal en projecten zijn continu in ontwikkeling. De verbeteringen worden veelal gebaseerd op wensen die dagelijks door klanten worden ingestuurd. Tijdens een inspraaksessie wordt het draagvlak van de verschillende wensen onder de aanwezigen getest. Hoe meer aanwezigen aangeven dat een bepaalde wens erg belangrijk voor hen is, hoe groter de kans dat deze wens uiteindelijk door AFAS wordt gerealiseerd.
Met de organisatie van de inspraaksessies zorgt AFAS ervoor dat de productmanagers in contact blijven met de markt. De gebruikers mogen alles vragen en kunnen daarop een eerlijk en helder antwoord verwachten van de productmanagers. “Wij zijn heel duidelijk over wat wij wel en wat wij niet gaan ontwikkelen. Een wens kan nog zo mooi zijn, als maar één persoon in de theaterzaal aangeeft behoefte te hebben aan deze wens, kunnen wij hier geen tijd in investeren”, aldus Mohamed Amri, Productmanager bij AFAS.
Volgens Rianne Harrison (SKVOB) en Geert van de Sluis (CVO Zuidwest Fryslân) werken de inspraaksessies verhelderend en inspirerend. Rianne vertelt: “Het is erg leuk om op deze manier in contact te komen met organisaties uit andere branches. Het leert je op een andere manier naar de software en de mogelijkheden te kijken.” Geert vult daarop aan: “De antwoorden van de productmanager zijn erg duidelijk; je weet meteen waar je aan toe bent. Ik adviseer iedereen om eens aan te schuiven en mee te denken over de ontwikkeling van AFAS Software.”
Meer informatie over de inspraaksessies vindt u op www.afas.events/inspraaksessies.