Klant staat centraal bij productontwikkeling AFAS Software

Om de producten van AFAS Software nóg beter op de wensen van klanten te laten aansluiten, organiseert AFAS jaarlijks inspraaksessies. Deze week gaan de eerste sessies, in een reeks van 14 bijeenkomsten, van start in het AFAS Theater in Leusden. Ruim 100 klanten schuiven dinsdag en woensdag aan om mee te praten over de ontwikkeling van Payroll en Applicatiebeheer. Rianne Harrison, SKVOB: “Als AFAS je de kans biedt input te leveren, moet je die pakken in plaats van aan de zijlijn te blijven staan.”

De softwareproducten HRM, payroll, CRM, financieel, abonnementen, logistiek, fiscaal en projecten zijn continu in ontwikkeling. De verbeteringen worden veelal gebaseerd op wensen die dagelijks door klanten worden ingestuurd. Tijdens een inspraaksessie wordt het draagvlak van de verschillende wensen onder de aanwezigen getest. Hoe meer aanwezigen aangeven dat een bepaalde wens erg belangrijk voor hen is, hoe groter de kans dat deze wens uiteindelijk door AFAS wordt gerealiseerd.

Contact met de markt

Met de organisatie van de inspraaksessies zorgt AFAS ervoor dat de productmanagers in contact blijven met de markt. De gebruikers mogen alles vragen en kunnen daarop een eerlijk en helder antwoord verwachten van de productmanagers. “Wij zijn heel duidelijk over wat wij wel en wat wij niet gaan ontwikkelen. Een wens kan nog zo mooi zijn, als maar één persoon in de theaterzaal aangeeft behoefte te hebben aan deze wens, kunnen wij hier geen tijd in investeren”, aldus Mohamed Amri, Productmanager bij AFAS.

Ervaringen van klanten

Volgens Rianne Harrison (SKVOB) en Geert van de Sluis (CVO Zuidwest Fryslân) werken de inspraaksessies  verhelderend en inspirerend. Rianne vertelt: “Het is erg leuk om op deze manier in contact te komen met organisaties uit andere branches. Het leert je op een andere manier naar de software en de mogelijkheden te kijken.” Geert vult daarop aan: “De antwoorden van de productmanager zijn erg duidelijk; je weet meteen waar je aan toe bent. Ik adviseer iedereen om eens aan te schuiven en mee te denken over de ontwikkeling van AFAS Software.”

Meer informatie over de inspraaksessies vindt u op www.afas.events/inspraaksessies.

Publicatie datum: 6 maart 2012 16:47