De klant centraal stellen We kennen bij AFAS nu al een tijd het fenomeen 'Inspraaksessie'. Maar wat is nu zo'n inspraaksessie en wat willen we er mee bereiken? Het product nog beter maken op basis van de meest voorkomende wensen vanuit de markt. Zo maakt AFAS bedrijfssoftware die daadwerkelijk aansluit op de praktijk en daar profiteert iedereen van.
Door een kabelbreuk zat een deel van Leusden tijdelijk zonder stroom. Ook AFAS werd hierdoor getroffen. Maar ondanks deze 'black-out' vond de CRM / cursusmanagementsessie gewoon doorgang. Het theater verruilde zich voor het restaurant en Frans van Hall, productmanager ERP, noteerde nu alle opmerkingen en vragen met de pen. Dat was toch wel weer even wennen! Heel even was AFAS niet meer die papierloze omgeving. Maar na een klein anderhalf uur ontbrandde de verlichting weer en werd de sessie in het Da Vinci theater voortgezet. Papierloos natuurlijk!
Gelukkig was na een tweede stroomstoring op vrijdag 23 mei de stroomvoorziening weer helemaal hersteld en konden de accountants zonder zorgen plaats nemen voor de inspraaksessie Financieel.
Accountants saai? Wie denkt dat accountants saai zijn heeft het mis. Tijdens de inspraakdag op 26 mei zat er zo'n gretige groep enthousiastelingen in het theater dat de vonken eraf sprongen. Met veel bewogenheid evalueerden zij de huidige positie van Profit Financieel en kwamen met heel praktische wensen ter verbetering van het pakket. "Het massaal verwijderen van financiële mutaties en het creëren van een fiscale eenheid zijn twee voorbeelden waar we al heel vlug mee aan de slag willen." reageerde Mohamed Amri, Productmanager Financiële producten.
Een miljoen nieuwe wensen De inspraaksessies leverden veel nieuwe wensen op voor de lijst van het productdevelopmentteam. "Ook hier gaan we eens goed naar kijken", zei Bas van der Veldt. "We willen natuurlijk alles maken voor onze klanten. Maar dat gaat nu eenmaal niet. Er zijn een miljoen individuele wensen maar we maken alleen dat waar de meerderheid naar vraagt. Alleen dan helpen we echt onze klanten. Bovendien kunnen we zo de ontwikkelingen in een goed tijdsplan opleveren.", aldus de directeur Productdevelopment.
5-baans snelweg Bij zo'n inspraaksessie wordt zowel naar de wensen van vandaag als naar de toekomst gekeken. De nieuwe update (PU5) zal al heel veel wensen vervullen. "We zijn heel blij dat we de meeste wensen in de volgende update al oplossen. We bewandelen het juiste pad en breiden dit met nieuwe functionaliteit nog verder uit tot een 5-baans snelweg!", besloot Frans van Hall.
Maar wel met de gordel om Frans, want veiligheid staat voorop…