Met de komst van AFAS HRM/Payroll ontstaat voor medewerkers van Ipse de Bruggen de mogelijkheid om HRM-zaken voortaan zelf digitaal te kunnen raadplegen en muteren via e-HRM. Grootveld: “We waren toe aan modernisering. Employee en Manager Self Service helpen ons om de HRM-dienstverlening naar een hoger niveau – dus meer van nu - te brengen. HRM wordt hiermee transparant en toegankelijk voor de hele organisatie. Het zorgt voor snelle en efficiënte HRM-processen en voorkomt fouten.“
Tijdens het selectietraject is veel aandacht besteed aan het testen van de gebruiksvriendelijkheid. Volgens Grootveld bleek uit de gebruikerstest dat het systeem goed in elkaar zit. “Dat in combinatie met het prettige contact en het commitment van AFAS zorgde ervoor dat het totaalplaatje klopte.” Het plan is om vanaf januari 2014 gefaseerd onderdelen van de software te implementeren zodat in de loop van het jaar een volledig geïntegreerd systeem opgeleverd wordt. “Door de goede basis hebben we er alle vertrouwen in dat dit traject een succes wordt,” aldus Grootveld.
Ipse de Bruggen is hiermee de vijfentwintigste gehandicaptenzorgorganisatie die kiest voor AFAS Software. Eerder kozen onder andere Stichting Van Boeijen, Noorderbrug, Prisma, De Zijlen, Humanitas DHM en Zorggroep Sirjon voor de HRM/Payroll software van AFAS. Dit bekent dat in de gehandicaptenzorg ruim 35.000 medewerkers met de software van AFAS verloond worden en dagelijks gebruik gaan maken van e-HRM. Kijk voor meer informatie op www.afas.nl/zorg