Hercertificering procesleiders AFAS Support

Het is eindelijk woensdag, de dag waar de procesleiders van AFAS Support enorm naar toe hebben geleefd! Je zou zeggen een standaard dag, maar niets minder waar. De procesleiders hebben een maand geleden hun eerste presentatie moeten geven voor Herman Zondag (Directeur Customer Operations), dit voor de certificering van hun rol bij AFAS.

Wat houdt deze certificering in? Het geven van een Powerpoint presentatie waarbij de volgende punten aan bod kwamen:

  • Hoe zie ik mijn rol binnen Support?
  • Meerwaarde als persoon
  • Meerwaarde voor de AFAS organisatie
  • Onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie
  • Toekomstvisie van Support voor de komende 5 jaar
De presentatie mocht niet langer zijn dan 15 minuten en moest het verhaal van de procesleider zijn. Na de presentatieronde bij Herman Zondag stond er nog één laatste uitdaging te wachten. Namelijk de presentatie ook geven voor Piet Mars (Lid Raad van Bestuur) en die zou samen met ondergetekende de laatste, definitieve beoordeling geven.

Om 09.00 uur was het dan zover, overladen met adrenaline gingen we naar de 4e verdieping, naar de kamer van Piet. De sfeer was goed en iedereen had er erg veel zin in om hun presentatie en hun visie te mogen delen met de oprichter van AFAS. Eén voor één kwamen ze aan de beurt en werden ze goed aan de tand gevoeld door Piet en ondergetekende. Onze (opbouwende) kritiek was natuurlijk onderbouwd en werd goed opgepakt door iedere procesleider.

Om 11.00 uur waren alle presentaties geweest en konden we terugkijken op een geslaagde sessie waarbij IEDEREEN, met vlag en wimpel is geslaagd voor zijn hercertificering. Met een gemiddeld cijfer van een 7,8 hebben ze een prima prestatie neergezet en gaan zij AFAS Support nog verder op de kaart zetten.

Gert van Assen

Manager Support

my-linkedin.png

Publicatie datum: 4 november 2010 00:00