Jortijn Bijl, Senior marketingmanager bij AFAS daarover: “Kijk eens om je heen, het lijkt bijna alsof we tegenwoordig alleen nog maar digitaal met elkaar communiceren. Logisch ook, maar op sommige momenten is het belangrijk om face to face met elkaar te zitten, even weg van het werk te zijn en elkaar beter te leren kennen. Daarom hebben we dit bordspel ontwikkeld”.
AFAS gebruikt dit spel vooral voor nieuwe medewerkers, maar zeker ook voor nieuwe klanten. Jortijn: “Het ‘welkom aan bordspel’ is een leuke manier om de ander te leren kennen en te ontdekken wat iemand drijft. Als je gaat kijken naar het merendeel van de sollicitatiegesprekken dan is dat toch altijd een vooraf vastgesteld vraag en antwoord spel. Met het spelen van een spelletje hopen we op een ludieke manier elkaar ook echt beter te leren kennen, omdat de vragen niet alledaags zijn.”
Ook bij nieuwe klanten wil AFAS beginnen met het spelen van het spel. Jortijn: “Bij het implementeren van software is een goede samenwerking tussen de projectleden zeer belangrijk. Voordat je aan een software-implementatie begint is het belangrijk eerst elkaar te leren kennen. Dit bevordert de samenwerking en dus uiteindelijk ook het eindresultaat van het project.”
Het ‘welkom aan bordspel’ is door AFAS ontwikkeld in samenwerking met JustGames. Alexander Wächtler, commercieel directeur bij Just Media Group: “De combinatie van JustGames en AFAS heeft beide partijen veel gebracht. Het ‘welkom aan bordspel’ brengt echt iets unieks, ook in de wereld van bordspellen. We verwachten met dit spel echt een ander gesprek op gang te brengen tijdens een sollicitatie of de start van een nieuw project bij een klant.”