AFAS wint twee prestigieuze Dutch Marketing Awards

Tijdens de online uitreiking van de Dutch Marketing Awards 2021 vanuit Capital C werd bekend dat AFAS in twee categorieën de eerste prijs heeft binnengehaald. AFAS werd gekroond tot Internal Branding Company of the Year en marketingmanager Madeleen van de Pol werd uitgeroepen tot Marketing Talent of the Year.

Internal Branding Company of the Year 2021

De award voor Internal Branding Company of the Year wordt toegekend aan de organisatie die het merk van binnenuit tot leven weet te brengen en in brede zin weet te borgen in de organisatie. Het merk en de positionering zijn verankerd in het DNA van het bedrijf. De andere genomineerden in deze categorie waren Dura Vermeer en PostNL. 

Uit het juryrapport: 

Het puur Nederlandse familiebedrijf is als merk inmiddels in alle zintuigen uitgewerkt, compleet met eigen sound en geur. ‘AFAS was er vroeg bij met het zich menselijk en persoonlijk te presenteren. Een voorloper, vanuit het inzicht dat het loont om te investeren in beleving en in mensen’, aldus de jury. Pas drie jaar geleden zijn de kernwaarden echt opgeschreven maar dit kwam voort uit wat 25 jaar geleden ook al de kern was. Afas ziet het als een continu proces, dat nooit af is. Uit het juryrapport: ‘Hoe er in 2020 op het thuiswerken als gevolg van corona gereageerd werd, illustreert zowel de purpose als de cultuur. Ze realiseerden zich dat ze opeens van 1 naar 500 kantoren gingen en vonden nieuwe manieren om zich met hun klanten en elkaar te verbinden.’
 

 

 

Marketing Talent of the Year 2021

De titel Marketing Talent of the Year gaat naar een professional die herkenbaar verder gaat dan de baan of rol die hij of zij heeft en van hen vraagt. Durf, ondernemend, eigenzinnig, aanhoudend en daadkrachtig zijn enkele van de termen die hen karakteriseren. Andere genomineerden in deze categorie waren Colette de Beaumont (Auping), Max van den Ingh (Unmuted) en Valerie Tripels (PostNL). 

Uit het juryrapport:

De titel werd gewonnen door Madeleen van de Pol van Afas. ‘Madeleen laat niets aan het toeval over, is nieuwsgierig en werkt resultaatgericht. Binnen Afas krijgt zij veel vrijheid en de verantwoordelijkheid die daarbij hoort, past haar als een handschoen. In het domein ‘bouw’ behaalde zij indrukwekkende resultaten. Ook is Van de Pol betrokken bij de Afas Foundation, waar ze haar marketing-skills koppelt aan ethiek. De jury was onder indruk van haar visie op het vak, de manier van presenteren en haar enthousiasme.’

 

Publicatiedatum: 23 april 2021 10:07