AFAS genomineerd voor B2B Marketing Award

De marketingcampagne van AFAS Software rondom de Accountancy Scan is genomineerd voor de B2B Marketing Award 2016. Op 17 maart neemt het marketingteam het in de finale op tegen ABN AMRO Lease en de Rabobank. De uiteindelijke winnaar wordt na afloop van het dagprogramma van het B2B Marketing Forum samen met de jury door het aanwezige publiek gekozen

Marketingmanager Israël van Bedijk van AFAS "Onze marketingmachine draait al jaren op volle toeren, soms zichtbaar, soms minder zichtbaar. We zijn  enorm trots op de nominatie voor deze award, ook omdat het echt een teamprestatie is geweest waar iedereen een onmisbare bijdrage aan heeft geleverd. Het is extra bijzonder om van collega's uit het vak erkenning te krijgen voor wat we hebben neergezet. De komende weken gaan we gebruiken om de feedback van de vakjury te verwerken om tot een winnende pitch te komen." 

De genomineerden van 2016 zijn:

AFAS Software, met ‘Een contentmarketing case’.
Het marketingteam van AFAS heeft zichzelf uitgedaagd om eerder in het aankoopproces met potentiële klanten in aanraking te komen. Zo creëert AFAS bovenop de bestaande leadgenererende marketingmachine een modern en schaalbaar online contentplatform inspireertbeterondernemen.nl voor de verschillende buyer persona’s. Daar ligt niet alleen de nadruk ligt op leadgeneratie, maar juist ook op leadinspiratie. De Accountancy Scan is een integraal onderdeel van deze strategie en heeft zich onderscheiden als een buitengewoon succesvol concept. 

ABN AMRO Lease, met ‘Meer online lease-aanvragen’.
Door de website van een informatiekanaal te transformeren naar een leadkanaal, wil ABN AMRO Lease de ‘digital presence’ versterken. De nadruk ligt hierbij op het genereren van online lease-aanvragen.

Rabobank met ‘IkGaStarten: vernieuwd’.
De uitdaging was om IkGaStarten door te ontwikkelen zodat dit platform met content en vormgeving nieuwe starters blijft aanspreken. Daarnaast zijn het vergroten van het bereik en conversie naar Rabobank belangrijke aandachtspunten.

Vakjury

De vakjury die de kandidaten heeft geselecteerd, bestaat uit Ment Kuiper (IDMK/CustomerTalk), Marije van Donselaar (Nuon) en Nord van de Mosselaer (Tele2). De drie kanshebbers staan live op het podium op 17 maart a.s. in ‘DeFabrique’ en gaan de strijd met elkaar aan tijdens het B2B Marketing Forum. De uiteindelijke winnaar gaat naar huis met de Award, een opleidingscheque van Beeckestijn Business School / IDMK en een masterclass van spotONvision. 

Marketeers AFAS Software vlnr - Israel van Bedijk - Sander Seton - Carolien Wesselink - Roald van den Berkhof

Publicatie datum: 19 Februari 2016 14:44