Het oorspronkelijke sonic brand nummer, dat AFAS in 2020 heeft geïntroduceerd, is uitgegroeid naar een volledig album van acht nummers. De muziek zorgt voor herkenbaarheid, maar brengt ook het unieke AFAS-gevoel over op zowel klanten als medewerkers.
De sonic brand van AFAS kom je op verschillende plekken tegen. In het clubhuis in Leusden, bij de sponsorschappen en in verschillende uitingen van het bedrijf, zoals de tv-commercial en klantvideo’s.
Bij AFAS speelt muziek een cruciale rol. AFAS is van mening dat software vaak als emotieloos overkomt en dat muziek juist emotie en beleving toevoegt. Sinds 2017 is AFAS dan ook de naamgevend partner van AFAS Live. Martijn Delahaye, directeur Marketing & Communicatie bij AFAS, zegt: "Het hebben van ons eigen album is geweldig, omdat we hiermee zowel onze kernwaarden tot leven brengen, als een stuk herkenbaarheid creëren voor iedereen die met AFAS in contact komt. Muziek verbindt, inspireert en benadrukt onze cultuur."
Het album is gecreëerd in samenwerking met TAMBR en is te beluisteren via verschillende muziekplatforms: