De directie van Lagemaat kwam uit bij AFAS en Cleverdesk, die als partners van elkaar de gewenste oplossing bieden. AFAS als ERP-pakket, Cleverdesk met specifieke software voor planning en urenregistratie en accordering. ‘De flexibiliteit en schaalbaarheid van deze oplossing gaf voor ons de doorslag’, verklaart Corine. ‘Vijftien jaar geleden hadden we niet gedacht dat we nu zo gegroeid zouden zijn. En hoe we er over vijftien jaar voor staan, is niet te voorspellen. Groei is niet een doel op zich, maar we lopen er niet voor weg. Daarom hebben we gekozen voor een pakket dat met ons mee kan groeien.’
Eerst de balans opmaken: wat heeft het gebruik van Cleverdesk en AFAS de organisatie van Lagemaat nu al opgeleverd? Dat is een vraag voor Niels Schuurman, die het functioneel beheer van AFAS op zich heeft genomen. Hij is positief over de resultaten tot nu toe: ‘Alle administratieve processen hebben we nu in één pakket gewaarborgd, waarbij we met één druk op de knop de juiste gegevens naar voren halen. De handmatige handelingen zijn beperkt en dat levert tijdwinst op. Daarnaast is de foutgevoeligheid verminderd, nu alle gegevens uit één database komen. Een groot verschil met de versnipperde situatie zoals we die voorheen kenden. Toen was data veel moeilijker te verkrijgen uit alle pakketten. Nu weten we waar we moeten zoeken. Daardoor kunnen we bezig met workflows inrichten en processen steeds verder automatiseren.’